• legomum

Så ont...

Innan operationerna på båda handlederna så hade jag problem från fingerspetsarna till axeln. Det var domnat och som sockerdricka, jag var fumlig, hade ingen styrka och på ena handen tom känselbortfall.

Tycker du ska begära remiss (eller skriv en själv) till handkirurgen så de får titta på dig. Vc tyckte jag skulle gå ner i vikt att det var därför jag hade problem.... så därav remissen.

Handkirurgen kan mer.

• legomum
    TopG skrev 2019-07-06 20:37:27 följande:

Vad var anledningen till op? Är det bättre idag?

Har inte dessa domningar varje dag heller... Idag känns det mest i överarmen, kommer & går liksom..

Känner mig aldrig svag eller fumlig med saker. Inga direkta känselbortfall heller. Ja kroppen...

Jag hade problem med karpaltunneln i båda handlederna. Eftersom ena handens fingertoppar hade känselbortfall så var det ganska akut. Fick en tid någon v senare och fixade.

Nu två år senare så har jag inga problem alls. Det är som innan graviditeten då jag fick problem. Styrkan är tillbaka likaså finmotoriken.

Jag skulle säga att det är bättre att kontrollera och få veta vad det är än försöka ignorera problemen.

Jag tycker nog att det låter som att det är något som behöver åtgärdas för dig (har ingen aning om vad)
Svar på tråden Så ont...