• Anonym (Mamman)

Saknar spänning och hett sex

Lever ett typiskt svenssonliv med villa Volvo man och hund.. och är SÅ uttråkad till och från. Jag saknar verkligen passionen och spänningen man upplevde som singel. Att dejta, festa och bli kär. Kommer man aldrig få uppleva det igen? Aldrig ha sex med nån annan igen? Känns så tragiskt på nått vis.. att vara vara mamma och känna sig vuxen och tråkig.

Är ni kära i era respektive efter 10 år och barn?!

30-årskris, herr I come....

• Svar på tråden Saknar spänning och hett sex
  • Anonym (G)

Spänning och hett sex är ingen mänsklig rättighet. Just saying....

• MaryM

Mmm.

Och tusen misslyckade tinder-dejter.

Klamydia.

Tappar kontakten med par- vänner.

Ensamhet.

Barnens sorg över separation.

Ingen som håller om en och kan ta över när man inte orkar.

Släpa alla tunga kassar själv.

Att vara singel är ganska tufft. Visst, det har absolut sina stunder, men underskatta inte det du har.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (R)

Nej. Det är det man väljer när man ingår ett monogamt förhållande och skaffar barn. Varför valde du det när det uppenbarligen inte är något för dig? Nu är det hur som helst för sent och bara för dig att lära dig leva med. Din partner och era barn ska inte behöva lifa och få sin familj söndertrasad för att du nu kommit på att du vill hora runt som förr.

• Sjuttiofemma
    MaryM skrev 2019-07-04 22:31:09 följande:

Mmm.

Klamydia.

Ensamhet.

Att vara singel är ganska tufft. Visst, det har absolut sina stunder, men underskatta inte det du har.

MaryM: du har helt rätt. Vi söker alltid nytt. Det är alltid grönare på andra sidan... Nä. Försök att gödsla den egna sidan. Berätta vad du känner för din man. Experimentera i sängen. Lek o ha kul
  • MaryM
    Sjuttiofemma skrev 2019-07-04 22:35:50 följande:

MaryM: du har helt rätt. Vi söker alltid nytt. Det är alltid grönare på andra sidan... Nä. Försök att gödsla den egna sidan. Berätta vad du känner för din man. Experimentera i sängen. Lek o ha kul

Bra tips!

Och TS, att vara singel som 20-åring är bara skoj. Alla ens vänner är singlar och man träffar massvis med killar naturligt. Som 30-årig varannan vecka singel är det en helt annan femma. Du kanske mest är nostalgisk. Om du älskar din man så försök hitta spänning TILLSAMMANS med honom..
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Näe)
    Anonym (R) skrev 2019-07-04 22:33:18 följande:

Nej. Det är det man väljer när man ingår ett monogamt förhållande och skaffar barn. Varför valde du det när det uppenbarligen inte är något för dig? Nu är det hur som helst för sent och bara för dig att lära dig leva med. Din partner och era barn ska inte behöva lifa och få sin familj söndertrasad för att du nu kommit på att du vill hora runt som förr.

Hora runt? :D Ta ett chill pill, ts luftar bara lite tankar som väl dom flesta i stabila förhållanden har tänkt. Kanske är det ett bra förhållande, kanske inte. Lite självreflexion är bra för att uppskatta det man har, tycker du inte det?
  • Anonym (Lisa)
    MaryM skrev 2019-07-04 22:31:09 följande:

Mmm.

Klamydia.

Ensamhet.

Eller som i mitt fall; tredje dejten efter skilsmässan var personen som faktiskt ser mig, vill ha bra sex, introducerat mig till sina vänner så att jag fått fler, bättre kontakt med mina vänner eftersom exet var så tråkig, barnens lättnad över föräldrar som inte bråkar, att slippa besvikelsen över att den man är gift med inte tar över när man är sjuk/trött/förtvivlad.

Mitt gräs var grönare på andra sidan och även barnens.
  • Anonym (Rut)

Saknar aldrig det. 40+ och varit gift i 20 år. Lever mitt drömliv med villa barn (ganska stora nu) make.

Men så levde jag aldrig vilt liv innan heller bara några år.

• sextiotalist
    Anonym (Mamman) skrev 2019-07-04 21:59:47 följande:

Lever ett typiskt svenssonliv med villa Volvo man och hund.. och är SÅ uttråkad till och från. Jag saknar verkligen passionen och spänningen man upplevde som singel. Att dejta, festa och bli kär. Kommer man aldrig få uppleva det igen? Aldrig ha sex med nån annan igen? Känns så tragiskt på nått vis.. att vara vara mamma och känna sig vuxen och tråkig.

Är ni kära i era respektive efter 10 år och barn?!

30-årskris, herr I come....

När jag var 30 så levde jag det livet. Jag var precis nybliven singel och levde livet (OK, inte så mycket sex, men resten). När jag träffade min sambo hade jag "lekt" klart och efter 25 år så saknar jag det inte, även om man nostalgiskt kan se tillbaka på den tiden.
  • Anonym (dapimp)
    Anonym (R) skrev 2019-07-04 22:33:18 följande:

du vill hora runt som förr.

Tog hon betalt?
Svar på tråden Saknar spänning och hett sex