Inlägg från: CarolineSand |Visa alla inlägg
  • CarolineSand

Första barnet, bf feb 2020

Jag plussade stickan väldigt tydligt i måndags för en vecka sedan, jag har varit på ett första inskrivningssamtal hos bm och fick veta att jag var i vecka 7 (nu v 8) med beräknad bf ca 19 februari. Jag blev chockad men är jätteglad då det var planerat.

Jag har längtat efter barn i många år men inte träffat rätt kille, nu har jag gjort det och vi har varit tillsammans i snart 2 år. Jag slutade med p-piller i mitten av januari och vi bestämde att vi inte skulle försöka för mkt utan bara fortsätta som vanligt och det kommer när det kommer.

Jag blev väldigt chockad över att det ändå gick så fort!

Jag är 30 år och är av någon anledning jättenojig för att få missfall (min mamma fick missfall när hon va gravid vid 30+). Nu går jag inte och tänker på det hela tiden eller så men det är trots allt första graviditeten och jag är nog bara nervös.

Hur som haver, det skulle vara kul om jag fick kontakt med några fler som väntar första barnet med beräknad bf i februari 2020 så att vi kan följas åt lite och skriva lite om hur man mår och vad som händer m.m. Då det är första graviditeten så vet jag ju inte så mycket om vad som är normalt osv. :)

Skriv gärna om det är någon mer som har lust att följas åt! /Caroline

• Svar på tråden Första barnet, bf feb 2020
  • CarolineSand

Vad kul att hitta någon som är i samma ålder och gravid :) Grattis till graviditeten till er också!

Jag är ledsen att du fick mf, då förstår jag att du är orolig nu. Jag har läst mycket om oro för det och försöker tänka som alla skriver: jag väntar barn inte missfall, men det är svårt. Vi har ett bokat UL 15 Augusti så det blir att vänta hela semestern här med. Också väldigt jobbigt att vänta med att berätta för folk! Hur gör ni?

Jag mår konstant illa och har halsbränna, om jag inte äter litegrann väldigt regelbundet så mår jag jättedåligt.. Utöver det så är jag väldigt yr i huvudet och väldigt uppsvälld i magen. Just nu mår jag då väldigt dåligt men jag är ändå positivt inställd då jag tänker på av vilken anledning jag mår dåligt :)

• CarolineSand

Ja det går i vågor för mig också.

Ja vi ska göra KUB, min sambo tycker också det är viktigt! Vi ska på ett s.k. Freja-samtal nästa vecka där de ska informera lite om kub-testet.

Jag vill vänta med att berätta tills efter jag har sett UL men vi får se för som sagt man umgås ju otroligt mycket med familjen såhär på semestern. Det kommer bli väldigt svårt att vänta!

Ja jag äter knäckebröd och fil om vartannat. Jag kan inte heller dricka vatten för jag tycker inte om det men jag har hela tiden saft färdigblandad i kylen och det har hjälpt mig otroligt mycket. När jag mår riktigt illa så hjälper det också lite att dricka den kylskåpskalla saften!

Nej precis jag försöker tänka att det är positivt att jag känner som jag gör i kroppen :)

• CarolineSand

Grattis till er båda! Vad roligt med fler som väntar första barnet i februari!

Vi har börjat berätta för allra närmsta familjen nu då jag har svårt att dölja att jag mår illa m.m. hela tiden. Chefen tänkte jag berätta för efter kub-testet som är den 15 augusti, jag börjar jobba igen efter semestern den 8 augusti.

Jag mår lite bättre nu om dagarna men jag äter mer än jag gjorde innan så jag har redan börjat gå upp en del.

Jag har varit överviktig för några år sedan och lyckades sen ställa om kosten och lägga till träning så jag fick ner jättemycket i vikt, jag vet att jag ska gå upp nu men jag är rädd att jag ska gå upp alldeles för mkt och bli jättestor!

/Caroline

Svar på tråden Första barnet, bf feb 2020