LängtarTillFebruari2020 skrev 2019-07-24 16:27:24 följande:
Hej!
Grattis till er!
Jag och min man väntar vårt första barn med BF den 11 februari 2020. Vi var på inskrivningssamtal den 15/7 och alla prover såg bra ut. Då vi skulle resa till italien över nationaldagen använde vi oss av Clear Blues tidiga gravtest och fick ett plus den 4/7.
Det känns så fantastiskt spännande, jag har alltid längtat efter möjligheten att få bli mamma. Medan min man varit lite mer skeptisk. Men nu, när vi båda är 31-32 år föll allt på plats och det är en önskad och planerad graviditet.
Följs gärna åt!
Ska vara plus den 4 juni, inte juli.
Jag har mått över förväntan, nästan så att det blir mer overkligt... Men jag märker av att magen jobbar mycket långsammare. För mig kommer illamåendet när jag ätit, det känns som om för stora portioner står mig upp i halsen. Så jag har fått justera mitt ätande till mindre portioner och med lite större mellanmål.
Vi har börjar berätta för den närmsta familjen och närmsta vännerna. Funderar kring när det passar att berätta för chefen på jobbet, det lär bli efter semestern men behöver det vara direkt? Hur tänker ni? Jag klev upp till mellanchef för bara några veckor sedan, så det är kanske inte en klockren planering ur ett verksamhetsperpektiv.