LängtarTillFebruari2020 skrev 2019-07-24 17:10:53 följande:
Funderar kring när det passar att berätta för chefen på jobbet, det lär bli efter semestern men behöver det vara direkt? Hur tänker ni? Jag klev upp till mellanchef för bara några veckor sedan, så det är kanske inte en klockren planering ur ett verksamhetsperpektiv.
Förstår dig verkligen.
Det där med chef/jobb och vara gravid är en stor oro för mig. Hade veckan innan jag plussade blivit erbjuden ett års vikariat på det stället jag verkligen ville arbeta på. Skulle jobba i samma kommun som jag bodde med bara 5min gångväg till jobbet, 7h arbetsdag och vi hade typ kommit överens om lön. Under midsommarhelgen fick jag plus på stickan. Och på tisdagen ringde chefen och meddelade att de godkände mitt löneanspråk. Ville vara ärlig eftersom de skulle innebära att jag bara kunde vara på vikariatet 7 av 12 månader. Slutade med att de inte ville ha mig. Kände mig SÅ kränkt och diskriminerad, visste ju inte då om jag skulle få behålla barnet heller.. Har inte heller berättat för familj/vänner varför jag inte fick jobbet. Bara skyllt på att ja inte fick den lönen ja ville.
Men eftersom jag önskar jobba i kommunen i framtiden så fick ja rådet att bara bita ihop och lämna det pga att de var ett vik. Har som tur är fast jobb fast 45min restid till annan kommun. Men lite kaos på vårt jobb då 3st slutat inom loppet av 2månader. Så nervös att meddela chefen att jag är gravid. Kommer göra de efter min semester i början av sep.