• Ztrumpan

BMI 30

I höstas blev jag gravid, vägde då 83 och är 168. Jag fick en del krämpor tidigt men sen också missfall tyvärr. Efter missfallet så bestämde jag mig för att gå ner i vikt för att min kropp ska orkar bära ett barn, det var min morot.

Jag gick ner 7kg och nu är jag gravid igen. Jag tror inte att viktnedgången påverkade mina chanser egentligen men jag ville ha det bästa förutsättningarna för att orka bära ett barn. Jag tog hjälp av mammafitness för att få ordning på kosten och så kunde jag träna hemma då jag verkligen inte gillar gym, det var guld värt och dessutom slapp jag gå hungrig och man får hjälp med vad man ska äta (recept och mängder).

Mitt tips om du vill gå ner i vikt är att koncentrera dig på kosten och promenader om det är så du känner dig trött och stressig när du kommer hem. Hård träning kommer inte göra nå gott utan sätter bara en massa mentala hinder att ta sig iväg till ett gym = mer stress som påverkar vikten.

Fixar jag det som är sjukt lat emellanåt så gör du det ;)

Och vänta inte på att motivationen ska infinna sig för det kommer den aldrig göra, den kommer när du ser resultat ????????

Lycka till och hoppas du får ett plus snart!!

Svar på tråden BMI 30