Inlägg från: Anonym (Haha...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha...)

    Har din partner tillgång till dina mobil/dator?

    Anonym (Ja2) skrev 2019-07-06 14:44:43 följande:

    Din familj? Min familj är självklart min partner. Och även om familjen består av fler än bara av honom , han är en del av familjen ..:


    Men eller hur. Min man är dessutom min NÄRMASTE familj ihop med vår son. Jag har en ursprungsfamilj som jag älskar men min närmaste familj är den vi bildat. Han är också min bästa vän som jag delar och berättar allt för. Ser inte vitsen med ett giftermål annars.
  • Anonym (Haha...)
    AndreaBD skrev 2019-07-06 11:09:29 följande:

    Varifrån får du att jag skulle avgöra eller ens vilja avgöra sånt för andra? Det är ett diskussionsforum. Vi diskuterar olika syn på saker!


    Konstigt bemötande du fick där. Jag har också fått såna frågor eller snarare påståenden på familjeliv. Istället för att svara på mina argument kommer ?Du tror att du är Gud?, ?Du har utnämnt dig själv till polis?, ?Du vill vara diktator över hela världen?. Så oerhört omoget och dessutom dåligt sätt att diskutera. Jag skulle säga att en sån person inte ens KAN diskutera så förstår att det hänger ihop med att inte kommunicera med sin partner, inte berätta vad man känner och säger om hen till andra, ha massa hemligheter, murar och lösenord i det gemensamma hemmet...
  • Anonym (Haha...)
    MsFry skrev 2019-07-06 15:50:12 följande:

    För oss är det naturligt att ventilera diverse problem eller irritationsmoment med sina vänner. Även om man också såklart tar det med irritationskällan själv. Diskuterar du inget med dina vänner? Det är ju inte bara relationsproblem man kan ha...

    ibland kan det vara väldigt nyttigt att få en utomståendes input för att se den andras perspektiv också. Eller bara för att få avreagera sig.

    Och det mina vänner och jag diskuterar är mellan oss, inte mina vänner, mig och min partner.

    Men du verkar ha ett svartvitt tänkande kring att diskutera problem? Varför skulle något ligga och gro bara för att man pratar och vänder och vrider på problemet med en vän också? (Och nej någon okänd Lisa i Umeå pratar jag inte om nu.)


    Varför skulle jag ha ett svartvitt tänkande? Det är du som får panik om din egen partner skulle råka se vad du pratar med andra om. Jag har inte så många problem nuförtiden. Jag pratar dagligen med min man, vi älskar att prata med varandra, vi är i princip inte tysta när båda är hemma.

    Så alla problem och tankar går först igenom varandra. Mina vänner har också flera småbarn var samt jobbar heltid, så mycket tid har vi inte för att ringa och maila varandra, det blir inte så mycket problem, det blir mer en allmän checkup med dom. Mycket trevligt och skojande också. Absolut ingenting som skulle vara hemligt för min egen man eller för deras fruar och makar.

    Jag är vän med alla mina vänners respektive och min man har en jättebra relation till mina vänner och deras respektive också. Jag ser oss alla lite som en större, utökad familj. Men mina vänner har sina respektive som Bästa vänner också, visst har flera av dom haft mindre kriser men i första hand har dom jobbat sig igenom det med varandra och i parterapi, det är inte som att jag fått reda på topphemlig information om deras äktenskap som inte deras partners redan vetat.

    Alltså, min man har ALDRUG tagit min telefon och gått in i en konversation mellan mig och Lisa i Umeå bara för att han kan min pin-kod. Han har heller inte kastat sig på telefonen och utbrustit ?JASÅ?! VAD SPÄNNANDE? för att det kommit upp en avisering från henne på soffbordet när vi sett på film...
  • Anonym (Haha...)
    Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-06 17:43:46 följande:

    Ok, detta är alltså förklaringen. Det var intressant.

    Du har blivit bedragen och lurad, och det beklagar jag, så nu måste allt vara totalt transparent. Vadå "går inte in"?

    Är man dum i huvudet om man inte tycker som du eller?

    Det går inte in i skallen på dig heller hur jag resonerar.Ok, du är över 30!

    Wow... jag har barn i din ålder.

    (Bara som en parentes, eftersom du gör en sak av att du minsann är vuxen. )Nej, alla delar uppenbarligen inte på allt. Menar du att du helt 100% transparent i förhållande till din man? ALLT är helt vidöppet? Alltid?

    Jag förstår att du tycker så nu, men du har ännu så liten erfarenhet av livet.Det är inte ok, för DIG. För andra kanske det är det?

    Det kan finnas problem som behöver luftas som partnern inte behöver veta.

    Som t ex en väninna till mig, hon blir ofta dåligt behandlad av sin man. Han till och med slår henne ibland.

    Hon har en extra mobil som han inte ens vet om, i den har hon sina kontakter. Bl a kvinnojouren... tycker du att han ska ha insyn där också?

    Det är jättebra att du har en så bra relation, verkligen.Men du behöver inte totalsåga dem som inte har det. Eller?

    Och innan du säger det, nej jag sågar inte ert upplägg och era accesser till varandras mobil/dator. Jag sågar din fullständiga sågning av alla som inte tycker som du.

    Du sitter där och hånskrattar... det är jäkligt dålig stil.Återigen... "jag, jag, jag".

    Ala tycker inte som du.Du förstår nog inte vara denna kommentar var så komisk...


    Nej, lilla gumman eller gubben, nu är du paranoid igen och tror att allt MÅSTE vara transparent för att mitt ex var en sjukt svartsjuk och paranoid, otrogen drogmissbrukare i hemlighet.

    Men tyvärr, vi har aldrig ens diskuterat detta med lösenord. För 5711 gången så har det aldrig varit ett krav från varken min man eller mig, det är inte laddat, det är en ickefråga.

    Det är för DIG det är laddat och skitviktigt.

    Min poäng om mitt ex var att hon själv trodde att jag skulle läsa igenom hennes telefon om hon fick chansen bara för att hon gjorde så med min. Som man känner sig själv känner man andra. Du har tillitsproblem och är paranoid så du utgår ifrån att alla andra är det och har därför långa lösenord överallt som skydd mot din egen partner.

    Min poäng var att en paranoid och svartsjuk person som SJÄLV går igenom andras Mail i jakt på otrohet tror att hen måste låsa sin EGEN mobil med hemlig kod eftersom hen tror att alla är som hen.

    Jag har precis som jag skrev alltid litat på min man och uppfattar inte honom som svartsjuk överhuvudtaget, till skillnad från mitt ex som var sjukligt svartsjuk och paranoid.
  • Anonym (Haha...)
    Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-06 18:12:49 följande:

    Det beror helt på vad det handlar om.

    Och vad "man" gör är olika från person till person.

    Du borde skriva "jag" istället.

    Eller är din sanning den enda, universiella, sanningen?

    Jag skulle inte ge ut mitt lösenord till någon. Ingen. Någonsin.

    Sen gör det nog ingen skillnad på om man är gift, du vet väl att ca hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa? Så var det med de löftena.

    Det skadar ingen att inte få vetskap om allt om sin partner.


    Det är ju ironiskt att du hånfullt frågar alla som inte tänker som du om dom ser sitt sätt att tänka på som den enda, universella sanningen då det är exakt det som du ger uttryck för i tråden. Att du har den enda, universella sanningen.
  • Anonym (Haha...)
    MsFry skrev 2019-07-06 18:23:30 följande:

    Du verkar tro att bara för att man pratar med andra än sin partner om problem så pratar man inte med sin partner. Det är svartvitt tänkande.

    Varför tror du jag får panik? Vänligen försök skilja på dina fantasier och verkligheten.

    Så du och dina vänner diskuterar eller ventilerar inte problem med varandra. Helt okej, men jag och mina vänner gör det. Och det de delar med mig är i vissa fall hemligt för min man, självklart. De berättar saker i förtroende liksom, det är hemligt för alla som de själva inte valt att förtro sig åt.

    Plus: inte alla problem i livet handlar om relationen till partnern...


    Nej, du har ett svartvitt tänkande. Jag pratar nämligen med andra än min partner, men jag får inte en hjärtattack om jag märker att min man är hemma och kan ha hört oss prata genom väggen. Eller att det kommer upp en fjantig avisering på skärmen från nån. Det är inte hemligt. Jo, vi diskuterar visst med varandra, jag och mina vänner. Men vi är gifta med våra själsfränder många av oss och ingen har numera en destruktiv relation så det är inte hela världen om nån råkar höra. Ofta träffas vi dessutom som par och vi kan lika gärna diskutera såna saker allihop när ALLA hör. Eftersom jag kommer väldigt bra överens med kompisars makar och fruar och dom med min man.
  • Anonym (Haha...)
    Anonym (tobbe) skrev 2019-07-07 00:01:48 följande:

    Har arbetat på teknisk support och hade hand om olika internettjänster bla mail och shit vad många fall det ringde in folk om saker som rörde endera att dom försökte få tillgång till sin partners mail med allehanda lögner. Eller så var det folk som hade en partner som snokade i deras mail. Man fick en mörk syn på folk av att jobba där. Själv håller jag med TS man vill ha något privat. Inte för att jag skulle tex vara otrogen över nätet. Men jag har integritet och att låta andra till och med en partner få tillgång till alla konton och annat vore som att ge tillgång till ens tankar. Ni som ger er partner fri tillgång till alla konton m.m. skulle ni ge fri tillgång för er partner att läsa era tankar om det gick?

    Sen är partnern nyfiken och lite teknisk då finns det sätt att få reda på lösenord ändå men det är en annan sak.


    Jag förstår inte hur dålig läsförståelse ni med hemliga lösenord har i tråden. 100% av alla i tråden som kan sin partners kod till telefon och mobil LÅTER BLI att läsa Mail, gå in i mappar osv.

    Hur många ggr ska man behöva skriva det? Har ni så usel läsförståelse eller måste ni hitta på ett scenario att argumentera mot som ingen här har?

    Igen då:

    * Jag vet inte vem min man ringde sist eller hur hans lista på ?senast ringda samtal? ser ut. Har aldrig haft koll på det.

    * Jag vet inte vilka han har sms:at mer än att han själv berättat om sin bästa kompis samt släktingar vi ska besöka snart. Där har han läst högt och visat för att vi diskuterat datum.

    * Jag vet inte vilka han har i sin kontaktlista

    * Jag vet inte vad som finns i mappar på hans dator för jag har bara öppnat program jag lånat som power point, excel osv. Och sett på film. Han kan mycket väl ha en dagbok där eller vad som helst, jag har ingen aning för jag har inget intresse av att söka igenom den!

    Fattar inte vad du menar med ?ni som ger partner FRI TILLGÅNG till alla konton?? Pratar ni utifrån hur ni själva skulle agera om ni kunde er partners lösenord?! Skulle ni gå bananas och söka igenom varenda fil, läsa Mail, sms, kartlägga er partner?

    Och skulle er partner bete sig så om hen kunde er pin-kod?

    Ok, ni och era partners är som alkoholister som inte får dricka, I get it, ni behöver antabus för att inte halsa vodka innan ni tar bilen på morgonen.

    Men det är inte så för en enda som svarat i tråden där man inte har ett behov av att ha hemliga lösenord och koder till sina datorer och telefoner.

    Här kan jag tex låna min mans telefon, gå in på Spotify eller ringa min svåger, ta en bild på min man för att min egen telefon inte har batteri, och vice versa.

    Vi gör vad jag vet inte mer än så bara för att vi kan pinkoderna.

    Som sagt så låser vi heller inte in knivar eller gömmer bilnycklar när vi druckit vin heller. VI LITAR PÅ VARANDRA.
  • Anonym (Haha...)
    Anonym (Berta) skrev 2019-07-07 08:34:36 följande:

    Jag kan inte förstå revirtänkande och ?jag ska ha ett privatliv? när man är i ett förhållande. Jag och min man kan både koderna till varandras telefoner. Inte för att vi sitter och kollar den andres sms eller telefonlistor utan ibland har det uppstått tillfällen då den ena inte haft telefon och något behövde kollas upp, eller något skulle skrivas upp på inköpslistan, eller vi behövde ringa upp någon och telefoninnehavaren inte kunde göra det själv tex för att hen körde bil/bytte blöja/var kladdig om händerna av någon anledning eller något helt annat.

    Vi har två iPads i familjen och dessa är fritt fram för såväl oss vuxna som för våra barn att använda. Någon dator har vi inte i familjen utom att vi vuxna har varsin jobbdator. Dessa har vi inte varandras lösenord till men det är för att både har arbetsgivare som förbjuder att man låter någon annan använda ens jobbdator. Vi vill inte riskera bli avskedade direkt. Dessutom tror jag inte att min man skulle välja att ha några privata hemligheter på sin dator, det kan ju arbetsgivaren komma åt, och jag tror att han ser att privata saker är bättre att hållas privata från hans arbetsgivare. Så är det i varje fall för mig.

    Så visst, vi kan komma åt och läsa varandras telefonlistor, sms, de privata mail som finns på telefonerna, Facebook-konton etc om vi är inloggade på telefonerna, men varför skulle vi göra det? Skulle min man gå och läsa sådant på min telefon och jag fick veta det skulle jag börja fundera på varför han plötsligt känner behov av att göra det


  • Anonym (Haha...)
    MsFry skrev 2019-07-07 08:48:05 följande:

    Det är ju snarare du som har dålig läsförståelse.

    Vi som inte har varandras koder och inlogg LITAR PÅ VARANDRA men det finns inget behov av att ha varandras koder. Dessutom är det en garanti för våra vänner att deras eventuella hemligheter inte ens av misstag skulle kunna läsas av någon annan. Hur ni gör bryr jag mig inte om men jag förklarar varför vi inte delar mobil.


    Nej, sorry, men det är du. Eftersom du svarar konstigt även här. Du svarar inte alls på det jag skrev, goddag Yxskaft. Det JAG skrev som DU svarade på var att ni hela tiden skriver utifrån en påhittad situation som ingen av oss har där vi

    1. Har KRÄVT att få lösenorden.

    2. Sitter och går igenom våra partners mappar, dagböcker, Mail och sms.

    Du får göra som du vill men det är mer tillitsfullt att släppa kontrollen om vad partnern gör när man vänder ryggen till istället för att försäkra sig om att inget händer via olika verktyg.
  • Anonym (Haha...)
    AndreaBD skrev 2019-07-07 09:54:28 följande:

    Det är helt okej att inte varandras inloggningar om man aldrig har behövt dem. Det blir lite av en princip-grej i den här tråden, och det är dumt. Man har olika liv också, en del behöver inte dela på saker och ting. Om det däremot krånglar till och gör livet mer komplicerat att man absolut ska insistera att partnern inte får använda något som är ens eget, då tycker jag det är lite märkligt. 


    Exakt. För oss har vi aldrig diskuterat det. Det var min man som började med att insistera på att jag skulle se på film på hans dator. På den tiden var vi inte ens sambo än utan hälsade på varandra på helgerna. Jag jobbade oregelbundna arbetstider då så kunde stanna en Mån-Tis extra och då sa han bara ?se på film om du har lust, min kod till Netflix är yadayada och till datorn är det asdff.? Sen när vi lagade mat och lyssnade på musik sa han ?sätt på lite musik som du gillar, koden är sigh?

    Och då blev det att jag själv gjorde likadant.

    Jag fattar att ett dejtande särbo-par inte delar på allt, dom delar ju varken hem eller ekonomi men har man gift sig med varandra, delar säng, kök, badrum och har tänktsig dela hela livet som livskamrater förstår jag inte paranojjan i att partnern skulle rota igenom ens dödshemligheter.
  • Anonym (Haha...)
    Brumma skrev 2019-07-07 11:34:00 följande:

    Du ser inte skillnaden i att olovandes ta sig in i parterns mobil du inte har tillgång till och att HA tillgång men inte utnyttja den tillgången?

    De flesta här som HAR och GER tillgång till sina mobiler, plattor o datorer vittnar om att man INTE går in o läser o snokar..Så vem ställer du egentligen frågan till?


  • Anonym (Haha...)
    Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-06 17:43:46 följande:

    Ok, detta är alltså förklaringen. Det var intressant.

    Du har blivit bedragen och lurad, och det beklagar jag, så nu måste allt vara totalt transparent. Vadå "går inte in"?

    Är man dum i huvudet om man inte tycker som du eller?

    Det går inte in i skallen på dig heller hur jag resonerar.Ok, du är över 30!

    Wow... jag har barn i din ålder.

    (Bara som en parentes, eftersom du gör en sak av att du minsann är vuxen. )Nej, alla delar uppenbarligen inte på allt. Menar du att du helt 100% transparent i förhållande till din man? ALLT är helt vidöppet? Alltid?

    Jag förstår att du tycker så nu, men du har ännu så liten erfarenhet av livet.Det är inte ok, för DIG. För andra kanske det är det?

    Det kan finnas problem som behöver luftas som partnern inte behöver veta.

    Som t ex en väninna till mig, hon blir ofta dåligt behandlad av sin man. Han till och med slår henne ibland.

    Hon har en extra mobil som han inte ens vet om, i den har hon sina kontakter. Bl a kvinnojouren... tycker du att han ska ha insyn där också?

    Det är jättebra att du har en så bra relation, verkligen.Men du behöver inte totalsåga dem som inte har det. Eller?

    Och innan du säger det, nej jag sågar inte ert upplägg och era accesser till varandras mobil/dator. Jag sågar din fullständiga sågning av alla som inte tycker som du.

    Du sitter där och hånskrattar... det är jäkligt dålig stil.Återigen... "jag, jag, jag".

    Ala tycker inte som du.Du förstår nog inte vara denna kommentar var så komisk...


    Här är inlägget som jag svarade ?lilla gumman? till. Du och den som kallade mig en massa fula ord glömde att ta med vad jag svarade på. Det här som du skriver och jag citerar är en lång och hånfull text, EXTREMT nedlåtande och full av antaganden om mig som motsäger det jag redan berättat om mig själv,

    Ändå har du mage att bli upprörd över ?lilla gumman? som svar på detta.

    Och människan som gick in i tråden och direkt vände sig till mig bara för att skriva riktigt elaka glåpord och inte ett enda argument som handlade om trådens ämne, och att du spann vidare på det, diskuterade mig istället.

    Wow. Tack bägge två, ni fick mig att inse vilket slöseri med tid det är att ens gå in på den här sidan.

    Vill ni vara bittra nättroll som sprider hat och mobbar bakom tangentbordet, så gör det.

    Jag lämnar er.
  • Anonym (Haha...)
    EnAnonumius skrev 2019-07-07 15:57:48 följande:

    Patetisk och omogen kvinna du är som måste använda härskartekniker när du skall argumentera för din sak. 


    DET HÄR är det grövsta exemplet på härskartekniker i tråden, det är inte bara omoget, det är elakt och jag hade kunnat anmäla det men jag väljer att sluta lägga energi på ett forum fullt av nättroll som inte kan argumentera utan går in i trådar med sådana grova personpåhopp som detta.

    Du skriver även att ts är omogen och verklighetsfrånvänd pga hennes allmänna hållning i denna fråga och det är också mer av härskarteknik än att jag svarade ?lilla gumman? när hon använde info om att jag blivit bedragen av mitt ex emot mig som något slags veto på att hon inte lyssnade på mig eller vad jag sa utan hittade på helt egna anledningar till varför jag har det som jag har det nu med min man (dvs bra och fullt av tillit).

    Hon skrev att jag var svartsjuk och kontrollerande ENBART för att mitt ex var otrogen trots att jag berättat att jag och min man litar på varandra till 100%.

    Jag hade redan fått upprepa mig flertal gånger (precis som andra i tråden) att vi INTE går igenom varandra Mail och mappar bara för att vi självmant gav varandra pinkoder i början av förhållandet så att den andre kunde göra en spellista vid matlagning eller se på film osv.

    För en person som går ut stenhårt mot härskartekniker och dålig självinsikt så är det ironiskt att den som uppvisar båda dessa saker mest av alla är du själv.

    Nu stänger jag av aviseringarna från familjeliv, har varit medlem i ett år och skrivit till och från men inser att det inte ger mig något. Det finns trevliga och intressanta människor här och även roliga trådar men forumet är samtidigt fullt av just härskartekniker och mobbning.
  • Anonym (Haha...)
    Brumma skrev 2019-07-12 21:58:27 följande:

    Bara att du tror att det är samma sak visar att du inte förstod någonting.

    Jag o min man har varandras login. OCH vi har väldigt privata sfärer. SOM vi respekterar.

    Som jag skrev ovan så finns det säkerligen fullt naturliga och förståeliga skäl till att man inte delat med sig av sina respektive inlogg. Och då gör man inte det. Men OM skälet enbart är för att man är RÄDD för att ens partner inte respekterar ens privata sfär DÅ - inte om man helt enkelt inte sett behovet - DÅ känns det som att det fattas det tillit i relationen.

    Om så inte är fallet i er relation - varför detta behov att "ge svar på tal"? Isåfall har det ju inte med er anledning att göra?

    Varför måste det vara någon slags tävking om "vem visar mest tillit" - är det viktigt för dig att "vara bäat"?

    Om både du och jag lever i en relation där personliga sfärer respekteras VARFÖR är det då viktigare för dig att "ditt sätt är rätt" än att förstå att tillitt och resoekt kan finnas precis lika mkt oavsett om man delar inlogg eller inte?

    Det är FLETA här - både som delar och inte delar - som verkar fastnat i "jag ska ha rätt och vägrar se något annat sätt", istället för att se att det finns olka sätt...


    Jesus... har inte varit inloggad på någon vecka och det är 400 nya svar i tråden. Vad är nytt? Ingenting! Fortfarande fattar inte folk som känner att dom måste ha fysiska spärrar mot sin partner att den stora majoriteten som litar på att partnern inte spionerar på dom just litar på att partnern inte spionerar på dom.

    Jag kollar igen om en vecka när det är 800 svar och ser om det kan ha fallit ner någon polett då ;P
  • Anonym (Haha...)
    Smecker skrev 2019-07-13 12:24:50 följande:

    Det är ingen tävling. Däremot blir jag lite trött på alla som anser sig lite bättre och lite finare för att de minsann delar allt med sin partner och vill presentera en motpol till det. Som jag skrev tidigare, folk gör som de vill. Men börjar de lägga värderingar i hur andra, som inte gör som de själva, gör så kommer jag presentera en motpol. Svårare är det inte.

    Du kan väl börja med att skriva ett liknande inlägg till de som minsann delar allt med sin partner, för de har minsann fullt förtroende för varandra - underförstått att de som inte gör som dem minsann inte har fullt förtroende för varandra. För som du skriver, det finns olika sätt.


    Det anses ju bättre och finare att ha hemliga lösenord och inte lita på att partnern respekterar ens integritet, detta har kommit bland annat från dig.

    Man har ju ett större förtroende för sin partner om man litar på hen, det kan du inte komma ifrån.

    Du har själv skrivit att det enda sättet du kan känna dig lugn för att inte din partner går igenom dina Mail och annat är att hen inte KAN göra det med hjälp av dina hemliga lösenord.
  • Anonym (Haha...)
    sextiotalist skrev 2019-07-13 15:41:56 följande:

    Jag har en väninna som lever i ett dysfunktionellt förhållande. Hon skickar mess med många tankar och reflektioner. Hon vågar göra det till mig eftersom hon vet att ingen annan än jag har tillgång till detta. Det är en trygghet för henne. Hade min sambo haft tillgång till min mobil och mina mail, så hade jag inte kunnat vara det bollblanket eller lyssnande öra som hon verkligen behöver. Nu vet hon att det hon skriver är endast för mina ögon


    Så din man hade öppnat och läst hennes sms?

    När jag var i ett dysfunktionellt förhållande så pratade jag både med mina vänner och deras partners. Antingen direkt eller så kunde partnern sitta i samma rum och höra allt eller så kunde kompisen berätta att hon hade pratat med sin flickvän om det som hälsade varma kramar och att jag alltid var välkommen dit.

    Det kändes som en dubbel trygghet och gjorde att jag kände mig ännu närmare dom, att BÅDA fanns för mig och var min vän.

    Men eftersom du inte vill ha det så förstår jag inte varför din man inte skulle respektera det utan läsa hennes sms när du inte är med.
  • Anonym (Haha...)
    sextiotalist skrev 2019-07-14 08:14:51 följande:

    Min sambo är inte ens intresserade av att använda min telefon. Eftersom min väninna inte känner min sambo så är det för henne en trygghet.

    Hon har frågat mig om detta med lösenord.


    Nej men dåså. Jaså? Ja ok, jag har alltid prioriterat att lära känna mina vänners partners, äkta makar, livskamrater osv.

    Du hade bara kunnat svara ?han är inte ens intresserad av att använda min telefon så du behöver inte oroa dig?.
  • Anonym (Haha...)
    Brumma skrev 2019-07-15 16:23:11 följande:

    Jo, jag vet att en hel del "påhopp" (eller snarare förutfattade meningar) kommit som svar på TS och dina andra inlägg, och du har - fullt förståeligt - blivit irriterad över det. Och just DÄRFÖR skriver jag att du faktiskt inte kan förvänta dig något annat eftersom du själv gör samma påhopp redan i din TS. Sedan fortsätter du i nästan varenda inlägg..

    Återigen - vill du på riktigt ha SVAR så får du visa att du faktiskt lyssnar på svaren du får, inte fortsätta hugga mot alla som inte tänker som du. För det är vad du gör - och folk svarar dig i precis samma ton som du själv har.

    Du upprepar att det är ok så länge alla är överens, vilket är bra och ingen skriver egentligen emot det. Det som folk reagerar på är att du i nästa mening börjar prata om krav på öppenhet, att det har med tillit att göra, att du har integritet (med antydan att folk som delar inlogg INTE har det), att du bara väljer partners som visar dig den respekten att de inte kräver ditt inlogg (med tonen att människor i relationer där man delat lösenord INTE respekterar sin partner, eller att alla vi här som skriver att vi har våra partners inlogg skulle krävt det eller inte respekterat om de inte ville dela. De flesta har tillomed upprepade gånger talat om för dig att ingen frågat efter lösenordet utan att det "blivit så" för att det underlättat).). För varjegång du skriver att du tycker det är ok sålänge man är överens kommer ett nålstick där det tydligt framgår att man då inte har tillit, respekt och integritet...Du uppvisar NOLL med respekt för vad som försöker förmedlas.

    Jag har läst tillägget i din TS - tyvärr känns det som tomma ord eftersom du i nästa andetag fortsatte attackera folk som valt annorlunda än du.


Svar på tråden Har din partner tillgång till dina mobil/dator?