• matf

    Vill arbeta 7-16! Hjälp!

    Hej! Jag arbetar nu som vårdbiträde och gjort de senaste 3 åren, jag är klar med halva utbildningen till undersköterska vilket jag läser dels för att jag trivs inom vården, men mest eftersom jag inte har någon annan utbildning att stå på och jag vill vara säkrad med arbete då det inte har varit en självklarhet att bli tagen i första hand som vårdbiträde när det gäller jobb, samt ingen chans till att någon gång få en egen fast tjänst..

    Men samtidigt känner jag att detta inte är vad jag vill göra resten av livet, jag gillar arbetet, men arbetstiderna är kassa för lönen man får.. det är slitsamt att hela tiden jobba helger och kvällar samt röda dagar, och är ingenting som alls känns kul om jag skulle skaffa barn och familj vilket börjar bli aktuellt för mig och min sambo nu..

    Så jag har ingen aning om vad jag vill jobba med, men känner att ja väldigt gärna skulle vilja ha ett arbete som är 7-16 (behöver inte just va den tiden, men DAGTID!) , inga helgjobb, kvällar eller röda dagar. Jag har bara svårt att komma på vad jag kan göra??

    Känns som det är svårt att få till ett sånt arbete utan utbildning då man i dagens läge ofta hamnar i vården eller som butiksbiträde utan utbildning vilket båda innebär jobb på helger och kvällar. Så jag är beredd på att tex utbilda mig, men då en kortare utbildning, som 1 år eller liknande. Inte universitetsstudier. Skulle va tacksam för alla tips jag kan få! :)

  • Svar på tråden Vill arbeta 7-16! Hjälp!
  • Linnis92

    Medicinsk sekreterare kan du plugga till. 2 år på yrkeshögskolan och stor efterfrågan på arbetsmarknaden. Då jobbar du i princip 7-16

  • Jagochdublirvi

    Kolla vad det finns för yh-utbildningar där du bor och utgå därifrån. Dessa är kortare och får enbart startas upp om det är inom ett område där det råder arbetsbrist

  • cosinus

    Lokalvårdare kan mycket väl ha de tiderna. Har flera på mitt jobb som slutar inom vården och ist blivit lokalvårdare p g a arbetstider och villkor.

    Annars så kan ju industrin vara ett spår eller om du vill vara kvar i sjukvården så kanske det är lättare med dagjobb som sjuksköterska för så har du ett antal 8-17-öppna vårdcentraler att söka jobb på.

  • Anonym (Anonym)

    Tandsköterska? Lätt att få jobb tror jag och dom jobbar nog ofta så

  • Piff

    Undersköterska på vårdcentral eller någon mottagning. Dagtid, och du får nytta av din utbildning.

Svar på tråden Vill arbeta 7-16! Hjälp!