Inlägg från: Zakopane |Visa alla inlägg
  • Zakopane

Någon naturligt gravid som är över 45?

Parasoll skrev 2019-07-06 15:02:07 följande:
    Någon naturligt gravid som är över 45?

Jag var naturligt gravid då jag var 46 år. Fick missfall i v 10. Nu ärjag 49 år och naturligtgravid igen. Nägon mer? Missfallsrisken är ju på nästan 100% så vi ska inte göra abort utan låta kroppen bestämma.

Fler i samma sits?

Jag fyller 45 i år och är gravid i vecka 9. Oplanerad graviditet, så absolut på naturlig väg och utan aktiva försök att pricka in. 
  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-11 16:56:02 följande:

En till här, nyss fyllda 47, helt oplanerat och otippat, är typ i chock och väldigt ambivalent. Hur går era tankar?

Har du barn sedan innan?
  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-11 16:56:02 följande:

En till här, nyss fyllda 47, helt oplanerat och otippat, är typ i chock och väldigt ambivalent. Hur går era tankar?

Jag har ganska fullt upp med fyra barn och hade inte tänkt ha en till? samtidigt kändes det konstigt att definitivt bestämma att man inte skulle ha fler (genom att sätta in spiral). Nu avgjorde ödet att det blir en till. Det känns ju slitsamt men samtidigt tänker jag att okej, jag får stå tillbaka ett tag, men i det långa loppet är det inte så mkt att orda om. Tid för mig kommer senare.

men ska tillägga att om NIPT visar avvikelse så lutar jag åt abort. Får svar på NIPT nästa vecka.

• Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-14 10:07:27 följande:
    i vilken vecka är du då?
    Vecka 10 nu, går in i vecka 11 om två dagar. Beräknad 6 september, sades det (jag gjorde ett ultraljud i vecka 8).

Hur går tankarna nu för er?
  • Zakopane
    MissDB skrev 2022-02-14 22:30:57 följande:
    Vart gjorde du nipt? Var det privat?
    Ja, privat. Har inte lust att vänta till efter KUB etc. Gjorde NIPT på Vasamamma i Sthlm torsdag den 10 feb och fick svar måndag 14 feb. Helt otroligt snabbt.

inga Kromosomfel och det blir en pojke!
  • Zakopane
    MissDB skrev 2022-02-15 12:07:16 följande:
    Åh, jag ska göra nipt där på torsdag. Vecka 10+2 då. Vi vill inte heller vänta på KUB + eventuellt ytterligare 2 veckor om KUB:en skulle vara dålig. Meddelade de svaret på telefon eller via brev? kan man välja om man vill veta kön eller inte?
    De sa att de alltid ringer, för att posten är så opålitlig. De meddelar på telefon och sen skickar de underlaget via post.

Man kryssar i en blankett om man vill veta könet. Hon frågade också när hon ringde, om jag ville veta könet.

Men coolt, då är du ganska precis en vecka efter mig. :)
  • Zakopane
    Anonym (PKM) skrev 2022-02-16 10:10:36 följande:

Gick inte vägen för oss. Fostret var avstannat i v 7 (gjorde UL i v 9) så tog tabletter för att få igång blödning igår. =(
    Känns vemodigt även om graviditeten var en liten chock och väldigt omvälvande så var det trots alt något som fick mig att må bra.

Lycka till ni andra med graviditeter och bebisar. Hjärta 

Beklagar! :(
  • Zakopane
    MissDB skrev 2022-02-16 12:42:11 följande:
    Ja! Fast gjorde ul igår och är några dagar längre visade det sig. Så 10+5 imorrn vid nipten. Hoppas jag också får svar snabbt!
    Men oj, då är vi nästan exakt på dagen samma.

jag bokade inskrivning hos barnmorskan den 24 feb. Jag sa inte att jag gjort NIPT för jag vill gärna få ultraljudet som man gör i samband med KUB, vilket blir 1 mars. Vill gärna se krabaten, att den lever och har hälsan.
  • Zakopane
    MissDB skrev 2022-02-16 18:15:05 följande:
    Jag har redan varit hos barnmorskan och fick kallelse för kub 3/3. Kub:en är ju bra ändå för då ser man anatomin lite bättre och vi har gjort kub med våra minstingar trots att vibrerande haft svar på nipt då :)
    ja, precis. Glad

Hur gammal är du förresten? var bor du? (om du vill säga). Du kanske skrev tidigare i tråden men anonymt... Jag tänkte skriva i pm men fattar ej hur man gör.Obestämd
  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-18 14:12:03 följande:
    Fortfarande ambivalent och förvirrat :O Pratar i cirklar... 8+3 nu enligt tidsbestämning för ett par veckor sen. Vad fint med ditt nipt-svar!
    Hur har det gått? Ska du göra NIPT?
Svar på tråden Någon naturligt gravid som är över 45?