• SweetBabe26

Vid vilken ålder är det försent att skaffa barn?

Har sökt svar på nätet men vill höra med er.

Jag är 34år å börjar bli orolig att det bara blir svårare å svårare att få barn speciellt när man blivit 35 :/ vad tror ni?

• Svar på tråden Vid vilken ålder är det försent att skaffa barn?
  • Anonym (Olika)

Som kvinna är det rent statistiskt svårt efter 40 och nästan omöjligt efter 45. Men absolut inte redan vid 35! Har man svårt vid 35 hade man i regel haft svårt vid 25 också. Världens äldsta som fått barn spontant var f.ö 58 så man vet aldrig.

• Anonym (...)

Är 40 år och har tre barn som är 15, 12 och 10 år. Skulle inte vilja ha barn efter 35. Inte så roligt för barnet att föräldrarna är äldst osv...

• Anonym (efter klimakteriet)

Det är försent efter klimakteriet. 

Det infaller olika hos alla. 

Lyssna inte på folk, gå på din egen känsla!

• Anonym (efter klimakteriet)
    SweetBabe26 skrev 2019-07-06 21:36:14 följande:

Har sökt svar på nätet men vill höra med er.

Jag är 34år å börjar bli orolig att det bara blir svårare å svårare att få barn speciellt när man blivit 35 :/ vad tror ni?

PS. Gravid på tredje försöket, 38 år. Fyller 39i slutet av året.

Låt ingen döma dig. Läs inte så mycket, sätt i gång och försök.

Kram
  • Anonym (Rim&reson)

Det är inte precis som att fertiliteten sjunker som en sten dagen man fyller 35... Dessutom är det väldigt individuellt. Det finns de som kommer i klimakteriet innan 35, och det finns de som enkelt får 3 barn efter 40. Hur det blir för dig vet du inte förrän du provat.

• Anonym (P)

Är i precis samma sits som dig ts, också 34. Jag oroar mig för äggkvaliteten också. Att även om man blir gravid så är risken för handikapp större. Och även risken för mig som gravid ökar ju också med åldern. Jobbigt att åren gick så fort och att barnlängtan inte kommit. Har ingen barnlängtan nu heller, men är rädd för att ångra mig senare i livet.. Men kan man försöka skaffa barn av bara den anledningen?

• Anonym (Aldrig sent)

Är själv 41 år, fick min stora dotter 2 veckor efter jag fyllt 34, o min lilla son nör jag var 39 år.. är välsignad o lycklig att vara mamma till dem.

• Anonym (E)

Det är individuellt men jag fick mitt första barn när jag var 36 år och väntar mitt andra barn nu och är snart 38 år gammal.

• Anonym (Håller med)
    Anonym (efter klimakteriet) skrev 2019-07-06 23:12:59 följande:

Det är försent efter klimakteriet. 

Det infaller olika hos alla. 

Lyssna inte på folk, gå på din egen känsla!

Exakt vad jag hade tänkt skriva! Kan ju inte vara för sent så länge man kan bli gravid, är min logik!
Svar på tråden Vid vilken ålder är det försent att skaffa barn?