Ignoramus skrev 2019-08-02 14:08:33 följande:
Jag har många andra goda egenskaper. Men utseendet ligger absolut inte i min favör, vore bara inbilskt att tro något annat. Men (min) feminism handlar väl snarare om att inte bry sig så mycket om ytan, än att försöka höja mitt utseende till skyarna trots att det är högst mediokert även en bra dag.
Tja, men konstruktiv kritik är bra, jag tror inte på att gulla fram ett förändrat beteende. Positiv förstärkning funkar bara på hundar, hehe. Eller de hade säkert funkat på män med, om de varit det minsta arbetsvilliga i den här frågan!
Sen är jag säkert onödigt hård i tonen ibland, men det beror ju också på en total ovilja till förändring från andra parten. Ska mina ord ändå falla på hälleberget så ser jag hellre att de inte är inställsamma, bönfallande och tillrättalagda. ;)
Trodde att vi pratade om egenskaper här, men kanske inte. Frågan är snygg han är och varför vi män alltid väljer mediokra tjejer utseendemässigt (säger dock inte att du är medioker).
Jag ser det som att det är tröttsamt att använda samma approach mot män som man inte vill att män ska använda mot kvinnor/andra män. Så klart det måste finnas nåt annat sätt än att gulla, det enda vi kan konstatera är att skäll-approachen inte går någon verkan. Sen kan man vara hur sur och gnälla hur mycket på män som helst, men läget är som det är.
Okej, så din man är lika tuff i tonen och ser att du har den tonen mot honom också? Trots att det är just det som befäster ojämställdhet, inte skapar större jämställdhet.