• Anonym (Ledsen)

    Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor

    Har skrivit i en annan tråd. Är 49 år och gravid. Fadern vill absolut ej behålla.

    Jag är så ledsen över detta. Inte att jag önskat bli gravid men nu när jag väl är det så känns det så sorhligt göra abort.

    Samrifigt vill jag vara kvar i min relation som annars är kärleksfull pch bra. Hat ett barn i mellanstadieåldern.

    Hjälp mig orka gå igenom detta.

    Jag förstår ju också att det är mkt som talar för abort, riskerna att man blir väldigt gammal föräöder osv.

    Bara så svårt känna sig så gravid och vänta på aborttiden.

  • Svar på tråden Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor
  • lövet2

    Rusa inte in i ett beslut som du ångrar. Om du inte är säker på att DU vill göra abort, så prata i genom saken med en kurator först.

  • Anonym (....)

    Tycker inte du ska göra abort om du inte vill det. Har en granne som är 55 och har fem barn som är:

    Pojke 30 år, flicka 28 år, flicka 26 år. Hon fick sen tvillingar när hon var 49 och födde när hon var 50 år. Dess pojkar är nu 5 år och jättehärliga, jag tycker man upplever att mamman är yngre då hon har småbarn. Hon är även mormor till 7 stycken, flicka 8 år, pojke 7 år, flicka 7 år, flicka 5 år, pojke 5 år, flicka 3 år och en pojke 8 månader.

  • Fjäril kär

    Varför måste du göra abort?

    Vad säger att er relation håller för en abort? Du lär ju inte få något stöd i din sorg hemmavid direkt.

  • Anonym (Ledsen)

    Tror missfall på G. Fick sammandragningar nu. Sedan liten brunaktig/blodaktig flytning på pappret.

    Så var det vid mitt MA för några år sedan.

    Vore skönt om naturen sköter detta själv.

Svar på tråden Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor