Inlägg från: juli1991 |Visa alla inlägg
  • juli1991

Tråden för juli-bebisar 2019

Hej och grattis till alla bebisar!Hjärta
    Jag har försökt skriva från min mobil men det verkar inte gå å skicka från den. Min dotter föddes på bf+12 (19/7), fyra timmar efter vattnet gått, såå skönt att bebis äntligen är här, som man väntat!

Min lilla tjej har dock senaste veckan fått ont i magen, jag helammar henne och amningen funkar bra, (ska till BVC för viktkontroll idag), hon passerade födelsevikten (4265 g) första veckan så jag hoppas det fortfarande ser bra ut. Dock har hon ont i magen vilket hon fått sista veckan, och det kommer oregelbundet, främst eftermiddag och kväll, det enda som hjälper då är att amma henne. Hon gallskriker inte, men gråter och är missnöjd och man ser att hon kämpar med gaser i magen, vi har provat pysventil och det verkar hjälpa henne endel iaf.

Jag undrar om någon här har någon erfarenhet av magont, bajs och kanske något tips? Har inte provat droppar än men tänker Semper eller minifom? hennes bajs är ofta gult och skummigt (innan magont var den mer gul och kornig), kan inte minnas att min stora tjej hade skummigt bajs, men det kanske är helt normalt (ska kolla med BVC idag), men de bästa råden är ju såklart från erfarna mammor, och mammor i samma situation :)

Svar på tråden Tråden för juli-bebisar 2019