Inlägg från: Hoppasnu123 |Visa alla inlägg
  • Hoppasnu123

Tråden för juli-bebisar 2019

Nu hittade jag hit!

I morgon blir vår flicka två veckor å här ligger jag med mitt nya fredagsnöjje : feber! Förra fredakvällen kom de vid 20-tiden, 39 grader fram till lörda kväll feberfri söndag.. haft ont i bröstet i veckan men när bvc va här i måndas hade det ju blivit bättre så vi prata inte så mkt om de.. idag kom de vid 16-tiden.. får se hur läbge de tänker hålla i..

Vad använder ni för bh-ar??

Vill ju ha nått som håller åt men inte trycker.. köpt på hm nu å svårt å få stöd i dom

När man ligger på sidan. Men dom kostar ju endel å de går åt några!

Tacksam för tips!

• Hoppasnu123
    Granskott skrev 2019-08-19 23:51:55 följande:

Hej allihop,

Hoppas allt går bra med era små.

Jag njuter verkligen av mammalivet

Min dotter är väldigt torr i ansiktet. Är själv en torris (väldigt ljus i hyn och rödlätt) vilket även hon ärvt. Har hittills smörjt de torraste partierna med lite babyolja men tycker inte riktigt det ger effekt. Någon som har andra tips som kan fungera? Ansiktet är ju känsligt så vill ogärna smörja med vad som helst:)

Det är mysigt med mammalivet! Vi är väldigt bortskämda med vår lilla snälla Greta.

Idag är hon lite kinkig, men får hon bara ha huvet under hakan på mej så är hon oftast nöjd:)

Babyolja borde ju va det mildaste. Jag började där men tyckte som du att det inte blev så mkt bättre. Smorde med decubal vilket fungerade bra. Inte behövt smörja så många gånger. Nu har hon istället fått alla mina hormoner å har riktig tonårshy.. hoppas hon snart får bli lika mjuk å fin som övriga kroppen.
  • Hoppasnu123

Ni som fick stygn nertill, när har de trillat bort? Någon som haft besvär? Eller märkt när de försvunnit?

Har helt för mig att det sas att de brukar sitta 1-2 veckor å sen trillar bort ( bland all annan information man fick på bb...)

Mina ha suttit en månad nu.. fick svaret att de lossnar av sig själva å att jag skulle höra av mig igen om jag har besvär av dem..

det har jag väl för visso inte, men det blöder lätt och man känner sig ju mer återställd när stygnen är borta..

• Hoppasnu123
    Sasu skrev 2019-08-20 14:15:16 följande:

jag fick 3 stygn ner till, har bara märkt när 1 har ramlat av. tror min kropp absorberade de andra 2 :) de sa på BB att antingen så absorberar kroppen stygnen eller så ramlar de av efter några veckor :) jag kan iallafall inte känna några stygn längre!

Hur lång tid tog de innan det trillade bort?

Jag har med för mej det.. de jag har sitter i mellangården, så är ju inte helt optimalt vid toabesök .. så vet att iaf 1 finns kvar..
Svar på tråden Tråden för juli-bebisar 2019