• Curran­t
    Wed 10 Jul 2019 21:31
    393 visningar
    3 svar
    3
    393

    Svärmorsproblem

    Det låter jätte tråkigt om relationen har blivit på det sättet. Men du säger att hon var jätte snäll i början? Så hon verkar ju ha tyckt om dig och emot med öppna armar?

    Det bästa är så klart att prata med henne om detta, men jag förstår såklart att det inte är så lätt.

    Har du hört talas om mentalisering? Har du bidragit till något som gör att hon stör sig på dig? Finns det en anledning till varför hon gör som hon gör?

    Nu menar jag inte att hennes beteende är okej. Men ibland kan det vara bra att rannsaka sig själv.

  • Curran­t
    Wed 10 Jul 2019 22:21
    #3
    undrandetjej123 skrev 2019-07-10 22:07:00 följande:

    Ja, hon tyckte om mig i början (men hon sa att jag verkade blyg) och jag är fortfarande blyg och har inte riktigt satsat på den relationen till henne, så förstår kanske att hon tröttnat. Hon är väldigt uttåktriktiad och det är inte jag, MEN hon har ändå inte på något plan försökt att komma närmare mig. Aldrig på egen hand (bara hon och jag). Kanske borde jag försöka det. För jag fungerar bäst på tu man hand. Men, hon har en bra relation med resten av hans syskons respektive, de träffas på tu man hand men jag har aldrig fått förfrågan av henne.. för att tillägga så har jag och min svärfar träffats många gånger när han kollat hur jag och min pojkvän har det (han har egen nyckel och kommer i tid och otid) så han och jag har träffats själva och då har jag upplevt att hans och min relation stärkts.

    Jag vet inte varför hon gör som hon gör. Kanske passar jag inte in bara, trots att jag kommit närmare min svärfar. Jag tror inte jag gjort nåt för att göra henne sur, mer än att jag är en svår nöt att knäcka tror jag! Men, nu är det konstigt i.o.m att hon inte pratar till mig eller om mig och bara föreslår olika tjejer min pojkvän ska träffa typ hela tiden.


    Jaha, okej. Ja men då är det kanske hon som inte förstår hur hon ska bemöta dig. Hon kanske uppfattar dig på ett visst sätt pga din socialafobi? Hon kanske helt enkelt inte vet hur hon ska agera och tror nått illa om dig? ( nu spekulerar jag bara)

    Ja det du kan göra är ju att prata med din pojkvän och berätta hur du upplever situationen. Annars pratar du med din svärmor. Säg som det är att du är en svår nöt att knäcka men att du ska försöka anstränga dig.

    Nu är det heller inte bara upp till dig att göra en ?förändring?. Det beteende som svärmor håller på med är inte okej oavsett om du är en svår nöt att knäcka.

    För om du uppmärksammar svärmor om att du har märkt hennes beteende finns det också en risk att hon ändrar och slutar ta hem tjejer. Hon kanske inte erkänner då det finns mycket skam i ett sådant beteende mönster. Men hon lär nog sluta. Hon kanske inte tror att du vågar ta upp en sådan här sak och känner att du är en person som är lätt att köra över?
Svar på tråden Svärmorsproblem