• Roe Deer

Vad gör ni istället för att småäta?

Godis triggar "må-bra-känslor" varpå det är en knepig vana att bryta om kroppen redan vant sig vid det. Jag tycker det är bra att endast äta när jag är hungrig, och lägga upp målen så att de matchar träning, arbete/skola och sömn. Sedan ska man inte döma sig själv så hårt det är det som gör att man just får lite skuldkänslor.. 

Förstå vad du brinner för, låt intressen ta över godisfronten: skapa! Läs själsutvecklande böcker för att finna inre lugn, och fokus på vad du verkligen vill fylla vardagen med.

Socker, fett och salt är smakbärare varpå de inte bör intas i övermått... Så se till att äta tillräckligt med vitaminer och mineraler per dag (mkt grönt) för att inte skapa sug på ngt som är ohälsosamt i större mått mätt. Kroppen har en tendens att sukta efter onyttigt om den har brister. 

Reflektera kring varför du äter godis, vad fyller de för funktion? Hur skulle du vilja att livet såg ut annars? Varför vill du utesluta godis? 

Jag dricker gärna té, äter små mängder naturella nötter till mellis och långsamt för att vi har en tendens att "stressa" oss igenom dagen.

Svar på tråden Vad gör ni istället för att småäta?