• Anonym (Siri)

    Olycklig

    Min pojkvän använder röka. Och jag tillåter det, helt sjukt. Det finns barn i närheten och skulle folk veta så skulle dom kanske inte umgås med honom längre med barnen. Men grejen är den att han är en jä..la sur jäkel o otrevlig att umgås med när han inte får röka. Jag vill att han ska lägga av men han kontrar bara med att jag inte låter honom må bra. Jag bara missunnar honom. Men det är inte lätt att leva med allra helst inte när det är torka. Jag älskar honom och vill vara med honom, men som han är när han rökt fast i nyktert tillstånd, om ni förstår. Blir så förtvivlad!

  • Svar på tråden Olycklig
  • Anonym (Jag)

    Ni riskerar att förlora vårdnaden om barnen.

    Du måste ställa ultimatum.

    Han måste sluta eller så måste du dra.

  • Anonym (Idioter)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-07-11 13:00:17 följande:

    Röker vadå? Vanlig tobak?


    Antagligen Mariana eller liknande. Ts varför gör du inte slut? Han är en knarkare och era barn blir lidande. Och du är kvar? Får soc nys om detta kan ni båda förlora barnen.
  • Anonym (Spellcheck)
    Anonym (Idioter) skrev 2019-07-11 13:03:55 följande:
    Antagligen Mariana eller liknande. Ts varför gör du inte slut? Han är en knarkare och era barn blir lidande. Och du är kvar? Får soc nys om detta kan ni båda förlora barnen.
    Mariana = kvinnonamn av rumänskt ursprung

    Marijuana = cannabis i växtform
  • klyban

    Det låter som din pojkvän har nått psykiskt i botten.

    Du behöver inte oroa dig över barnen direkt, skulle nog vara mer orolig när han inte röker.


    hur många meter var det?
  • Giftskåneman
    klyban skrev 2019-07-11 14:17:36 följande:

    Det låter som din pojkvän har nått psykiskt i botten.

    Du behöver inte oroa dig över barnen direkt, skulle nog vara mer orolig när han inte röker.


    Förr eller senare kommer det fram till soc, och det är oroande, hade jag visdt bem drt var som knarkade med barn i närheten hade jag gjort orosanmälan.
  • klyban
    Giftskåneman skrev 2019-07-11 14:19:27 följande:
    Förr eller senare kommer det fram till soc, och det är oroande, hade jag visdt bem drt var som knarkade med barn i närheten hade jag gjort orosanmälan.

    Vet inte vad den ska ge, den som röker på den är rätt menlös.
    Mer orolig för när han inte röker och med tanke vad som stod i TS.


    hur många meter var det?
  • Deceree1

    Eftersom han blir irriterad, sur o arg när han inte röker så är han beroende. Alltså inte bruk, utan missbruk. Han måste komma till insikt om vad rökat gör med honom. Han måste sluta men så länge han inte själv inser att han har problem så är det mycket svårt. Ni får göra en intenversion helt enkelt.

  • klyban
    Deceree1 skrev 2019-07-11 14:24:49 följande:
    Eftersom han blir irriterad, sur o arg när han inte röker så är han beroende. Alltså inte bruk, utan missbruk. Han måste komma till insikt om vad rökat gör med honom. Han måste sluta men så länge han inte själv inser att han har problem så är det mycket svårt. Ni får göra en intenversion helt enkelt.

    Du har även psykisk ohälsa att ta i beaktning och om en sådan existerar.
    Och finns det, så har vi svaret där, både till beteende och rökandet.


    hur många meter var det?
  • Deceree1
    klyban skrev 2019-07-11 14:28:40 följande:

    Du har även psykisk ohälsa att ta i beaktning och om en sådan existerar.

    Och finns det, så har vi svaret där, både till beteende och rökandet.


    Ja, de beror nog lite på varför han har börjat.. är det för att han tyckte de va kul att röka med kompisar, är det för att han mår dåligt psykiskt, är det för att han har kroniska smärtor, är det för att självmedicinera en outredd neuropsykiatrisk sjukdom...? Är det för att kunna somna på kvällen, varva ner? Bara hans sambo vet o kan svara på det. Men man kan ju iaf börja nånstans där..
  • klyban
    Deceree1 skrev 2019-07-11 14:49:03 följande:
    Ja, de beror nog lite på varför han har börjat.. är det för att han tyckte de va kul att röka med kompisar, är det för att han mår dåligt psykiskt, är det för att han har kroniska smärtor, är det för att självmedicinera en outredd neuropsykiatrisk sjukdom...? Är det för att kunna somna på kvällen, varva ner? Bara hans sambo vet o kan svara på det. Men man kan ju iaf börja nånstans där..

    Ja, det är helt klart en del svar som krävs för förstå hela situationen.
    Dock är min erfarenhet att det ofta är nått psykiskt som förekommit cannabisen.
    Och då är det jobbigt och reda ut situationen


    hur många meter var det?
  • Anonym (Erfaren)

    Att röka på för "husbehov" är inget stor grej.
    Det är mycket, mycket värre att dricka en massa alkohol.

    Cannabis är inte heller beroendeframkallande fysiskt, det förekommer inga avtändningar eller baksmällor.

    En rätt så oförarglig drog egentligen, t ex jämfört med alkohol.

  • Anonym (Jag)

    Jag håller inte alls med inlägget ovan.

    Ofta blir det på sikt att man måste ha mer och mer av drogerna. O tillsist blir det lätt att man går över till andra droger.

    Det finns en orsak till att droger är illegala.

  • klyban
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-11 16:10:05 följande:
    Jag håller inte alls med inlägget ovan.
    Ofta blir det på sikt att man måste ha mer och mer av drogerna. O tillsist blir det lätt att man går över till andra droger.
    Det finns en orsak till att droger är illegala.

    Jag tror det är andra problem som är bra större.

    Och nej, man går inte vidare till andra droger, dessa siffror är alldeles för låga för stödja nått sånt.
    Men är det psykiskt i botten, så finns det en risk i sin självmedicinera att man tar sig vidare och pga man anser inte cannabis får dom att vara normala.


    Vad skulle orsaken vara till detta?
    Undrar då lagen har gjort en rätt obetydlig fråga om drogkonsumtion, till detta jätte problem idag och mot vad det är idag och att vi går som en raket upp i narkotika död i EU.
    Medans andra nationer som valt vård framför straff, har den precis omvända utvecklingen.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-11 16:10:05 följande:

    Jag håller inte alls med inlägget ovan.

    Ofta blir det på sikt att man måste ha mer och mer av drogerna. O tillsist blir det lätt att man går över till andra droger.

    Det finns en orsak till att droger är illegala.


    Fast det stämmer inte.
    Det är ganska obegripligt att så många gått på den myten.

    I land efter land legaliseras Cannabis och på sikt lär det ske även i Sverige.
    Cannabis ställer inte till med i närheten av så mycket skit som alkoholen gör.

    Du tror en massa, jag vet mer.
Svar på tråden Olycklig