Inlägg från: Anonym (Farmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Farmor)

Svärmor lyssnar ej!?!

Dalaamama skrev 2019-07-11 22:42:40 följande:

Anonym & Becka91:

Skönt att ni på något sätt förstår mig! Jag känner med er också!

Även fast det inte innehåller massa vitt socker i hennes smoothies så är jag rädd att det ska bli det efter att hon blivit äldre också, och att svärmor inte kommer lyssna på mig då heller och bara mata i henne sånt som hon inte får äta.

Häromdagen så berättade även hon att hon läst i någon gammal barnbok att barn ska ha leksaker sorterat i olika lådor och att hon skulle göra så hemma hos dem men ändå ha alla leksaker framme samtidigt. Och jag sa emot och sa att de jättegärna får sortera leksakerna men att de inte ska ha allt framme samtidigt. Och då blev svärmor tvär och vela inte lyssna nå mer på mig, hon vände på klacken och bara gick.

Jag har sagt till mannen från start att jag inte känner mig så lugn med att hon är hos svärmor då jag inte litar på henne. Så ska absolut söka plats hos förskola eller daghem så jag kan slappna av på dagarna! Jag själv som jobbat inom förskolan vet att man kan säga en sak och personalen lyssnar på en och håller ens ord iaf!

GO MAMMOR, som törs säga till och inte låter barnvakten/farföräldrarna/morföräldrarna ha egna regler. För barn klarar inte av att ha olika rutiner!

BARN SKA HA EN RUTIN SOM DEM FÖLJER!

Hade jag varit din svärmor så hade du fått leta rätt på en annan dagmamma.
  • Anonym (Farmor)
    Dalaamama skrev 2019-07-11 23:33:25 följande:
    Fast kom inte här och skriv att du vet hur mitt barn fungerar. Det är just det som är problemet med alla jäkla mammor här på familjeliv, tror att DE vet allt om hur det är att vara mamma till allas barn!

Min dotter trivs med rutinerna vi har här hemma och när det blivit annorlunda så har det verkligen märkts av på henne, även dem gånger som hon fått smoothie hemma hos sin farmor!

Även här hemma har vi fruktstunder och lekstunder och sånt som de även har på förskolan, enda skillnaden är att det inte är lika många barn här hemma.

Litar inte på henne. Är det så svårt att förstå? Hon börjar bli virrig i bollen och gör grejer som hon aldrig gjort innan. Och i HENNES händer lägger jag min dyrbara dotter.

Jag har mina anledningar till att säga och skriva och göra som jag gör.

Jag är glad att du inte är min svärmor. =)

Logga ut!
    En sak kan jag säga dig.
    Hade jag haft den minsta lilla aning om vem du eller din svärmor är så hade jag visat tråden för svärmor.

Sen kunde du stå där med din unge.

Tycker att det är du som borde hålla dig utloggad
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (v) skrev 2019-07-12 18:49:08 följande:

1, Bra att ni skaffar barnomsorg.

2. Det är föräldrarna som bestämmer över barnet.

3. Man måste inte ha svärmor som barnvakt.

4. Föräldrarna bestämmer inte över sina föräldrar.
  • Anonym (Farmor)
    Dalaamama skrev 2019-08-11 00:30:25 följande:

Hej igen!

Tråkigt att de är så många som reagerar som de gör. Och de borde ni skämmas för, usch!

Allt har nu ordnat sig med smoothie-"problemet" och hädanefter får hon bara ge henne det efter måltider (som en efterrätt) eller som frukost/mellanmål, och ska då lvara lite matigare.

Efter att hon kom stolt och berättade att hon pratat med tandhyginisten i byn (som även jag pratat med om detta problem) om det så känner jag mig mycket mycket lugnare!

Jag börjar jobba om två veckor, så då får vi verkligen se hur allt funkar!

Kram på er! ?

Skämmas för vad, för att man inte stryker dig medhårs?
Svar på tråden Svärmor lyssnar ej!?!