• Gimele

    Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det stämma??

    Jag är i v.12 med andra barnet och tror att jag kände bubbel, sprattel nånting från skrutten i magen..!

    Men kan det stämma??

  • Svar på tråden Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det stämma??
  • ballerinakakaoreo

    Omföderskor kan känna fosterrörelser tidigare än förstföderskor så ja det är möjligt. Ditt barn är än så länge litet men jag tror att man kan känna av lite då och då om barnet ligger på ett särskilt sätt. Jag är förstföderska och kände det första lilla sprattlet i v. 10 och sedan inte förrän runt v. 17-18 nästa gång och det var då jag noterade att det måste ha varit det jag kände i v. 10.

  • tugidaq
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-27 04:09:03 följande:

    Omföderskor kan känna fosterrörelser tidigare än förstföderskor så ja det är möjligt. Ditt barn är än så länge litet men jag tror att man kan känna av lite då och då om barnet ligger på ett särskilt sätt. Jag är förstföderska och kände det första lilla sprattlet i v. 10 och sedan inte förrän runt v. 17-18 nästa gång och det var då jag noterade att det måste ha varit det jag kände i v. 10.


    I v 10!? Bebisen är ju typ 2 cm då knappt.
  • Mawie

    Tarmarna blir påverkade av hormonerna och man kan få som fladder av det, har fött tre barn och varit gravid 8 ggr och tidigast känt rörelser k v 16


    Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det stämma??