• Anonym (Werty)

    Kontroll behov vad är det?

    Vad räknar ni som kontroll behov?

    För ett par veckor sedan så fick jag inte kontakt med min sambo, han hade tagit båten och han var i en fylle period. Jag visste inte om att han hade tagit båten utan fick veta det av en person som har båt på samma ställe. Han sa att han inte hade varit nykter. Det gick 6 timmar utan att han dök upp. Så jag gick ner till hamnen för att se om båten var där, och det var den. Jag gick vidare hem över skogen, allt var lugnt. Det var någon som hade sett mig nere vid hamnen och berättat det för min sambo. Nu får jag höra att jag har extremt kontroll behov. Frågan är om jag har det för en sådan sak?

    Det sista som jag vill är att ha någon form av kontroll över människor.

    Så vad är extremt kontroll behov för er?

  • Svar på tråden Kontroll behov vad är det?
  • Anonym (Jag)

    Jag tycker att du gör rätt.

    Bry dig inte om vad dom säger.

  • Anonym (Kim)

    Även om det sades efter just den  händelsen så gissar jag på att personen baseras sitt uttalande om extremt kontrollbehov(Nej, det ska inte särskrivas) på kännedom om dig och hur du är.

  • Anonym (D)

    Det du beskriver verkar vara normal omsorg och oro över en närståendes liv och hälsa. Inget extremt alls. Att din sambo har fylleperioder är däremot inte friskt.

  • Anonym (nej)

    Din sambo försökte lägga över skulden på dig, så att det var du som betett dig dåligt istället för han som drack och försvann. På så vis skulle du bli mer upptagen av att försvara dig än av att anklaga honom. Han vet uppenbarligen att han gjort fel, men väljer att inte låtsas om det.
    Du bör inte vara med en person som hamnar i "fylleperioder" och beter sig som han.

  • Anonym (Kl)

    Han vill kröka ifred. Det är jobbigt att behöva förklara sig för dig, så det är dig det är fel på. Om du frågar vad han gör åt sin alkolism, är det fel på dig då också?

  • Anonym (A)

    Tycker att du gör rätt, strunta i vad de söger.

  • Anonym (anonymm)
    Anonym (Werty) skrev 2019-07-13 09:08:29 följande:

    Vad räknar ni som kontroll behov?

    För ett par veckor sedan så fick jag inte kontakt med min sambo, han hade tagit båten och han var i en fylle period. Jag visste inte om att han hade tagit båten utan fick veta det av en person som har båt på samma ställe. Han sa att han inte hade varit nykter. Det gick 6 timmar utan att han dök upp. Så jag gick ner till hamnen för att se om båten var där, och det var den. Jag gick vidare hem över skogen, allt var lugnt. Det var någon som hade sett mig nere vid hamnen och berättat det för min sambo. Nu får jag höra att jag har extremt kontroll behov. Frågan är om jag har det för en sådan sak?

    Det sista som jag vill är att ha någon form av kontroll över människor.

    Så vad är extremt kontroll behov för er?


    Nej det där går inte som kontrollbehov, snarare att du bryr dig. Du blev väl orolig såklart. Kontrollbehov tycker jag är när man ska kontrollera en person, om personen tex inte svarar på 5min, kollar mobilen, datorn eller så. Kontrollerar var man är hela tiden, eller vad man gör och blir arg om man inte får svar.
  • Anonym (anonymm)
    Anonym (Kl) skrev 2019-07-13 13:15:56 följande:

    Han vill kröka ifred. Det är jobbigt att behöva förklara sig för dig, så det är dig det är fel på. Om du frågar vad han gör åt sin alkolism, är det fel på dig då också?


    Det är inte alls ts som gör fel. Det är han. Alkoholproblemen borde han försöka få hjälp för.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (anonymm) skrev 2019-07-13 14:32:26 följande:

    Det är inte alls ts som gör fel. Det är han. Alkoholproblemen borde han försöka få hjälp för.


    Ja, det är det han menar. Inte jag.
Svar på tråden Kontroll behov vad är det?