Elviram skrev 2019-07-14 21:32:24 följande:
Svårt. Jag har inte läst PA men en liknande som är inriktad på HR. Dock läste jag en fortsättningskurs i arbetsrätt med dem som läste PA. Jag hade lätt kunnat byta för dem verkade ha så roliga kurser. Vet att man efter första året ska välja inriktning dem jag läste med hade valt en juridisk inriktning minns inte vad mer fanns.
Vad får dig att vilja börja plugga? Om du är trött på det jobb du har nu så kanske det är bättre att välja PA om jag fattat rätt att den andra utbildningen är lite lik det du jobbar med.
Kom du in på PA i Växjö så kan jag intyga att lärarna är väldigt bra :)
Glömde citera innan. Tack för svar! Inriktningarna som finns att välja på är psykologi, rättskunskap, sociologi eller pedagogik.
Vad roligt att det verkar spännande!
Hur svår var utbildningen du läste? Finns möjlighet/tid att jobba extra under studierna?
Jag har sökt nytt jobb under två år men konkurrensen är stenhård. Därför vill jag testa en ny väg, genom ytterligare utbildning. Antingen genom att bredda mig med ytterligare en YH-utbildning inom samma gren eller helt enkelt göra något helt annat som jag tycker verkar roligt! Det är anledningen.
Japp, det är i Växjö! :)