• nernu

Varför handlar folk så mycket processat kött?

Vana. De allra flesta växer upp med skinka på smörgåsen. Och de allra flesta äter makaroner och falukorv eller korv stroganoff. Så man fortsätter med det. Om man nu vill äta smörgås på morgon så är du ju typ skinka och ost som är alternativen.

• nernu
    Anonym (Mini) skrev 2019-07-15 19:53:21 följande:

Alla är inte uppvuxna med snabbmakaroner och falukorv, har man lite koll på innehållsförteckningar så vill man inte stoppa det i sin kropp. Hm...sushi eller stekt falukorv? Vet vad jag helst äter. Man gillar ofta det man äter, så slutar man äta vissa grejer så vill man inte ha det längre efter ett tag. 

Men visst är det tråkigt innehåll i charkprodukter. Har för mig att orsaken till att magcancer var mkt vanligare förr är att man åt så mycket saltad och rökt mat. Det är inget man vill dö av...fy fasen. Jag dör väldigt mkt hellre knall fall när jag gör ngt jag gillar, så pigg det går fram tills dess.

Skulle säga att det är väldigt få barn som äter mer sushi än falukorv. Appropå debatten om vad svensk kultur är så skulle jag absolut säga att falukorv är det.
Svar på tråden Varför handlar folk så mycket processat kött?