Barnlängtan
Hej allihopa! Undrar om det finns några fler kvinnor därute som jag, som vill skaffa barn och längtar otroligt efter det men som inte har hittat den rätte ännu och nu vill försöka hitta nån seriös som vill ställa upp som donator? Svårt att hitta seriösa donatorer verkar det som tyvärr. Vore tacksam om det finns nån som har varit i liknande sits och som kan tänka sej att dela med sej av sina erfarenheter? Jag kan tänka mej både att vara ensamstående förälder och att jag och donatorn delar på föräldraskapet. Kräver eller förväntar mej ingenting av donatorn utan allt sker enligt överenskommelse. Förstår många mäns oro över att mamman kan bryta mot överenskommelse och kräva underhåll, vilket är väldigt synd tycker jag. Det gör ju så att många dessvärre inte vågar. Har god och stabil ekonomi, kan utan svårighet försörja mej själv och flera barn om så skulle vara. Allt mitt fokus är riktat på vart man skulle kunna hitta seriösa donatorer, nån som vet? Då jag är närmare fyrtio lägger jag enbart mitt fokus på att försöka med färska spermier via heminsemination, då det har störst sannolikhet att resultera i graviditet. Har alltså inget fokus på att gå via klinik, varken privat eller via sjukvård/landsting. Önskar ej heller kommentarer eller tips om att gå på krogen/stan och ragga då jag inte ser det som ett seriöst alternativ. Kommentarer eller eventuella påhopp angående mitt val, min höga ålder eller läggning eller dylikt undanbedes vänligen, utan enbart lugna seriösa tips och råd från er som varit i samma situation är till hjälp, tack!