Inlägg från: Anonym (Seminybörjaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seminybörjaren)

Vandra för första gången. Hjälp!

Jag kör vandringsbyxor och om det är kallt ute ullunderställ under. Regnar det blir det regnbyxor utanpå. Shorts om det är väldigt varmt. I kängorna kör jag också ullstrumpor (dubbla par för mindre skav). Kom ihåg att det kan bli kallt även på sommaren (kan vara nollgradigt) så ta med varmt ombyte. Tips är att kolla in någon av vandringsgrupperna på Facebook så kan du få många bra råd och tips. T.ex. Vandrarna, Vandring och vildmark, Friluftskvinnor.

• Anonym (Seminybörjaren)
    healojjj skrev 2019-07-15 12:06:50 följande:

Tack! Hur mycket ombyte bör jag ha med? Hur många t-shirts, strumpor osv behöver jag packa ned? Som jag har fattat det så kommer vi ställa bilen någonstans, och då ta med packning för kanske 2-3 nätter.

Jag brukar ha med ett ombyte och sen förstärkningsplagg (fleece, mössa, vantar etc) om det blir kallt och så jag kan byta kläder om jag blir blöt samt ett annat underställ att sova i. Jag har precis köpt mina första vandringskängor. Tidigare har jag gått i gympadojor och stövlar. Det har funkat det med. Det är lätt att köpa hur mycket (dyra) kläder/utrustning som helst men egentligen tror jag inte det behövs :)
Svar på tråden Vandra för första gången. Hjälp!