Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Tillåta gäster att röka på balkongen?

Inte ert problem att dom röker och jag hade inte låtit dom röka på min balkong nej. Att dom röker är seras ansvar och om det krävs att dom går iväg 5 min får dom ta det eller skita i sina cancerpinnar så länge dom är hos oss.

• viseversa
    Sandraberg skrev 2019-07-16 09:41:58 följande:
    Så är det, rökarna får lösa sin rökning själva.
    Ja till 100% själva. Kommer aldrig offra min min familjs eller mina grannars omgivning och mående för rökarnas beroende. För jag och många med mig mår fysiskt dåligt av rök och doften som sätter sig i tyger på utemöbler även efteråt. Mitt hem är 100% rökfritt både ute som inne.
  • viseversa
    anonyyym123 skrev 2019-07-16 16:22:14 följande:
    viseversa skrev 2019-07-16 10:22:39 följande:

Ja till 100% själva. Kommer aldrig offra min min familjs eller mina grannars omgivning och mående för rökarnas beroende. För jag och många med mig mår fysiskt dåligt av rök och doften som sätter sig i tyger på utemöbler även efteråt. Mitt hem är 100% rökfritt både ute som inne.

Låter rimligt och tror det är så vi kommer att göra. Trots allt VÅRT hem och VI som bestämmer över vår egen balkong och vi vill ju egentligen inte att det ska röjas där, och förmodligen vill inte heller våra grannar det.

Men kan inte undgå att "tycka synd" om rökarna också på något sätt, att det alltid ska dömas så hårt mot dem och att det snart knappt finns någonstans dit de kan gå. Så jag förstår verkligen deras perspektiv också... Det är inte så lätt för en rökare att bara "hålla sig" eller välja att inte röka när de är hemma hos oss, då de får fysiska och psykiska abstinensbesvär om de inte röker.
    Fast åter igen. Deras beroende är inte ert problem. Dom får gå iväg om dom ska röka. Dom får sköta sitt rökande utan att det ska drabba andra.
Svar på tråden Tillåta gäster att röka på balkongen?