Konflikt tvättstuga
Är det ok att slänga ut grannens tvätt om denne tvättar på min bokade tvättid?
Är det ok att slänga ut grannens tvätt om denne tvättar på min bokade tvättid?
Ner i en korg eller på ett bord- ja helt klart. Så många gånger folk tjuvade tvättider när jag bodde i ett ökänt getto! En gång hade en lagt i tvätt i alla 9 maskiner utan att ha bokat en enda! Det var tillräckligt svårt att få tid ändå med 9 maskiner på 8 6-våningshus... Bostadsbolaget bytte till slut lås och man kunde bokstavligen bara komma in i tvättstugan om man bokat tid. En minut före eller efter var det ovillkorligen låst.
Varför skaffar du inte en egen tvättmaskin? Kostar typ 2000 spänn och du slipper alla problem.
Ja men inte på golvet. Men lägg den i en sån där vagn med hjul.
Varför skaffar du inte en egen tvättmaskin? Kostar typ 2000 spänn och du slipper alla problem.
Går inte alltid.
Varför skulle inte det gå? Till nöds kan du dra skarvsladd från godtyckligt eluttag och koppla vatten/avlopp till ett tvättställ.
Så du tror alla har stora badrum med massa plats för både tvättmaskin och torktumlare? Eller tänkte du dom skulle ha den i vardagsrummet? Kan tala om för dig att min pappa tex har ett badrum på 1,5kvm och där
ska dom ha plats för dusch toa och handfat i första hand. Dom skulle aldrig ha plats med en tvättmaskin även fast dom har råd ekonomiskt att köpa en så har dom ingen plats att ställa den på.
Tumlare kan man klara sig utan. Går att hänga på torkställning istället.
Det finns säkert något enstaka badrum där det är helt omöjligt med tvärtmaskin. Men det är knappast sannolikt att flera personer i denna tråd skulle ha sådana.
Man kan lägga över tvätten ii en korg/på ett bord om det är det som avses med att "slänga ut".
Även om det finns plats för _tvättmaskin_ så är inte säkert att det finns möjlighet för att torka tvätten. Att låta den torka upphängd tar tiiid, och alla badrum har inte fönster eller ventilation som är anpassade för sån fult.
Var du sen till din bokade tid?
Här i kåken är det inskrivet i tvättstugreglerna att om man inte tagit sin tid i besittning inom en halvtimme är det fritt fram för andra att använda den.
Jag kan ju tillägga att jag personligen jnte skulle ha stoppat en pågående tvätt utan väntat till att tvätten tvättat klart och då lagt ut den och använt maskinerna.
Vad gäller torktumlare/torkskåp skulle jag inte ta ut det förrän jag själv är i behov av maskinerna (alltså i regel först en timme in i min tvättid).
Vi har dock det hela digitalt så man kan inte komma in om man inte bokat. Så i praktiken kan det inte hända hos oss.