Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

Funderingar i bröllopstider

Anonym (?) skrev 2019-07-16 09:51:23 följande:
    Far och mor var bjudna samt totalt 90 personer och ni hade ingen aning om bröllopet? Hur är ert umgänge med släkten?
    Min reaktion också. Hur kan man inte veta, om man nu tycket att man är så nära att man ska bli bjuden?
  • Anonym (***)
    Anonym (Hoppas era barn blir riktigt ludna, från oss som inte blir bjudna) skrev 2019-07-16 10:08:32 följande:
    Vi försökte träffa dom sist vi var i de trakterna, förra sommaren, men då hade de inte tid (vi bor 70 mil från dom). Systern träffade vi förra sommaren däremot.
    Eftersom det inte var någon från makens sida som var inbjudna, så hörde vi självklart ingenting. Eftersom svågern hade fått informationen att det var ett litet bröllop med bara de närmaste, så tog han det för det.
    Det var för ett par dagar sedan som de berättade, han skämdes, att det hade varit ett stort bröllop där det nästan bara var hennes släkt, brudgummens mor och hennes syskon och min svåger med fru.
    Svärmor och svärfar hade nog glömt av det så fort de hade läst inbjudan (demens).
    Men man berättar väl ändå, även om man tror det är ett litet bröllop. Varför inte, liksom, eftersom ni anser att ni står varandra nära i släkten, så berättar man väl när något händer.

Eller så har ni inte så mycket kontakt, och brudparet verkar ni inte umgås med annat än på släktträffar, så det är ju inte konstigt att ni inte blir bjudna då. De umgås väl mer med hennes släkt.
  • Anonym (***)
    Anonym (Hoppas era barn blir riktigt ludna, från oss som inte blir bjudna) skrev 2019-07-16 11:14:48 följande:
    Svågern är inte så mycket för att berätta sådant. De hade inte fått inbjudan när vi träffades, de visste bara att och när. Eftersom intrycket var att det skulle vara en liten tillställning, så tänkte vi inte mer på detta.
    Om jag förstått så har brudparet varit väldigt förtegna om bröllopet.

Att vi inte blev bjudna är en bisak. Det var att hela brudgummens sida var bortvald som var det stack ut.

Det är en släkt som varit med brudgummen sedan han föddes. Som uppvaktat vid födelsedagar, fått julklappar kring jul, en självklart gäst vid många tillfällen.
    Men prata med brudgummen då. Är ni så nära borde det inte vara några problem.

Jag kan tänka mig flera anledningar, kanske anser de att ni inte är så nära eftersom ni inte träffas så ofta, oftast vid stora släktträffar. En annan anledning kan vara att hon inte gillar er eller har kört över honom för att kunna bjuda sina egna släktingar.

• Anonym (***)
    Anonym (Hoppas era barn blir riktigt ludna, från oss som inte blir bjudna) skrev 2019-07-16 17:21:42 följande:
    Jag tycker det var fel att exkludera alla de personer som varit med under brudgummens uppväxt. Att exkludera en hel släktgren.

Inte personer som träffats under enstaka tillfällen under uppväxten. Att det blev glesare ju äldre barnen blev, då barnen skaffade egna intressen är en naturlig utveckling och än glesare när de träffade partners, ute och reste, pluggade på andra orter är inte heller unikt.

Det här är en syskonskara som hållit ihop
    Fast deras barn håller inte ihop. Och det är barnet som ska gifta sig.
Svar på tråden Funderingar i bröllopstider