Anonym (Sara) skrev 2019-07-16 11:31:13 följande:
Ok så 7 av gästerna var inbjudna av brudgummen och 83 av bruden?
Det kan inte vara så att brudgummen prioriterade vänner framför släkt, det vill säga att han på sin andel gäster valde fler vänner istället för släkt så att de ändå hade ungefär lika många per sida, bara att hon hade mer släktingar?
Men om det verkligen var så att endast 7 av 90 gäster hörde till brudgummen känns det ju märkkigt, men inte främst för er skull utan brudgummens?
Kan det vara så att han också stpr hennes släktingar betydligt mer nöra än han står er så att de kändes som hans gäster också ur hans perspektiv?
Svågern och hans fru ville inte prata så mycket om det, jag fick den uppfattningen att han inte heller tyckte det var OK, men kan ha fel, men jag fick den uppfattningen att hälften var hennes släkt, och far, mor och syster de respektive som fanns från hans sida och resten gemensamma vänner.
Ja, hans släkt valdes bort aktivt, någon annan tolkning finns inte.
I vanliga fall, som jag mött, så brukar den äldstas bröllop (det första här) vara en sak som man mer än gärna berättar om och visar bilder. En tillställning som man mer än gärna delar minnen från. Här fick vi fråga för att få lite svar, om det fanns en bild på brudparet, hur hennes klänning såg ut, om det var fin musik.
När svägerskans äldsta gifte sig, så fick vi reda på massor, foton, musik, etc.