• Mimosa86

Frun vill inte ha sex längre :(

Sexlusten kan variera stort under småbarnsåren och jag tror det viktigaste är att ha ett långsiktigt perspektiv på det hela och kommunicera med varandra om hur man tänker och känner.

När våra barn var 1 år så var de fortfarande väldigt klängiga på mig. Den fysiska närheten fick jag tillgodosedd av barnen och hade verkligen inget behov av mer kärlek. Tvärt om. Min kropp kändes som en sladdrig möbel som enbart tillgodosåg andras behov. Att få vara ifred och i min egen kropp var jätteviktigt. Medan min man var svältfödd på kärlek och närhet. Detta löste sig när barnen blev mer självgående. Jag och mannen fick kvalitetstid till varandra om kvällarna där vi kunde laga mat, skratta och prata om livet i helhet. Med dessa stunder hittade vi tillbaka till varandra och då kom intimiteten per automatik.

Tipps är att få in lite vardagsromantik. En kram eller en omfamning spontant. En kyss i nacken eller ett sms med en kärleksförklaring.

• Mimosa86
    Anonym (Typ) skrev 2019-07-17 22:25:17 följande:

Ja, 3-månaders sover mera.

När jag var hemma dammsögs hela huset 3 ggr i veckan, på eftermiddagen städade man undan sånt som lekts fram, så att det alltid var städat när hon kom hem. Det tog max en timme varje dag. Så utöver det hann man med att fixa tvätt, klippa gräs, kratta löv osv, dvs sköta allt hemma, och hade gott om tid över.

När hon var hemma såg det alltid som fan varje dag jag kom hem, kläder överallt, damsugaren kunde ligga framme en vecka mitt i hallen där man ska gå (dock dammsögs det inget) , alla leksakslådor utspridda i hela huset, osv. Men hon hann titta mycket på tv...

Alla min kollegor som varit pappalediga tycker man hade hur mycket tid som helst hemma. Tycker man det är jobbigt måste man ha ett riktigt glidarjobb...

Har varit hemma med flera barn samtidigt också, inga som helst problem, bara gött att få varva ner några månader ifrån jobbet.

Går inte att ställa i förhållande till varandra. Alla upplever föräldraledighet olika. För en kvinna som inte sovit bra sista 3 mån innan förlossning och som behöver läka och återhämta sig fysiskt flera månader samtidigt som hon ska amma var annan/tredje timme dygnet runt i fler månader så är det rätt förståeligt att hon är tröttare och att tv-soffan lockar mer än att springa runt och dona.

Utgångsläget är ju inte densamma för en nybliven mamma och en nybliven pappa.
Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(