Frun vill inte ha sex längre :(
Jag orkade inte läsa alla svar så jag kanske bara är en trist upprepning.
Min första och ända tanke i sånna här trådar är att kvinnan förmodligen är trött på dig. Det finns undersökningar som visar att 70% av kvinnor är missnöjda med sin relation efter några år. Ingen kvinna lämnar en LEVANDE relation. Om båda känner att deras behov blir tillfredställt och inte blir tagen för givet så utsöndrar vi må-bra-substanser som gör att vi kan förbise varandras brister och koncentrera oss på att lyfta varandra. Det gäller ju då att båda är med på tåget.
Din fru har trolugtvis alltid känt sig lite bortkommen när det gäller sex. Det är som att ge mig en fotboll. Jag hade garanterat gjort bort mig. För många är sex en prestation. Porr och internet ger kvinnan en bild på hur en kvinna ska vara och se ut för att mannen ska tända till. För många är det inget man är bekväm med. Det kan dröja år eller så hönder det aldrig. Din kvinna tycker inte att jon är någon höjdare på sex och har därför inga planer på att träna upp det heller. En del tycker sex är spännande och skönt och något man ska dela med varandra. Kanske prova nya saker och krydda till det. Några tycker att sex är ett nödvändigt för att få barn eller för att ha en relation.
Vi är alla olika kompatibla.
Din kvinna behlver uppskattning och uppvaktning. Ett stort, absolut NO-NO är att tjata på henne, eller säga att det är något fel på henne för att hon inte är kåt mer. Har du redan tjatat eller beskyllt henne så sluta med det redan nu. Annars kommer hon lämna dig snart för en annan man som uppskattar henne.
Kom även ihåg att de första 2 åren med bebis är det som prövar förhållandet. Tar man sig igenom småbarnsåren så har man en stark grund att stå på. Om man kan jämkas och stötta varandra istället för anklaga och skylla på.
Lycka till!