Inlägg från: Anonym (stella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stella)

Frun vill inte ha sex längre :(

Henkemx skrev 2019-07-16 14:23:13 följande:

Absolut, jag hjälper till såmycket jag bara kan!

Då vi har ett stort hus med stor tomt så har vi delat upp de så att jag sköter om husen utvändigt, målar o fixar, klipper gräs, kör med röjsågen, rabatter osv. Och hon brukar sköta tvätten, städa huset invändigt osv.

Matlagningen brukar vi hjälpas åt med.

Vi har sådan tur att ha ett barn som sover hela nätterna och därmed får vi sova, vilket behövs för vi har båda ganska hårda jobb.

När det gäller vårat barn så kan jag säga med handen på hjärtat att vi lägger 50% var, och hittills har det funkat riktigt bra. Det enda hon gör mer än mig är att hon lämnar/hämtar hos dagmamman då hon bor på vägen till hennes jobb.

Det där låter inte alls som en jämn fördelning. Men det behöver inte vara där skon klämmer. 

Har ni ett klängigt barn? Jag har tvillingar som ständigt ville ha närhet och hudkontakt som små. Jag var så trött på att inte få ha min kropp ifred att jag tappade sexlusten helt under de åren. 

Vi kan bara spekulera, det enda vettiga du kan göra är att försöka prata med henne om det. 
  • Anonym (stella)
    Man343 skrev 2019-07-16 15:42:17 följande:
    Tycker det låter ganska jämt, kan tom vara han som gör mer.

Tyvärr ganska vanligt att kvinnor bara räknar det som sker på insidan av huset som del av det gemensamma ansvaret, allt annat ses som nån form av hobby...
    Nu är det jag som är kvinna som gör de flesta av de saker som ts räknade upp och jag tror nog att frun lägger mer tid på hushållssysslor än mannen men den stora vikten i vågskålen är att hon hämtar och lämnar barnet varje dag.
    Nu är alla barn och föräldrar olika men ingen jag känner som har småbarn tycker att det är en lätt eller rolig uppgift. 

Min man tror också att jag har gräsmatteklippning och shopping av barnkläder och kalaspresenter som hobby....
  • Anonym (stella)
    Anonym (Typ) skrev 2019-07-17 20:47:30 följande:

Nu är det inte så för alla kvinnor, min fru hade precis samma sexlust efter barnen som innan, det var tom hon som låg på att komma igång med sexet igen efter förlossningen.

Sen är det märkligt att kvinnor alltid tycker det är oerhört jobbigt att vara föräldraledig, medan män tycker att man har så mycket tid över att man klättrar på vägarna... Trots att man gör allt hushållsarbete.

Kan det ha något att göra med att det är viss skillnad på en tremånaders och en niomånaders kanske ?

Kan även ha en del att göra med kvalitén på hushållsarbetet som utförs.

För övrigt så är min man och jag rörande överens om att det är skitmycket jobbigare att vara hemma med barnen än att vara på jobbet. Min bror tyckte också det var jobbigare än jobbet och även min närmsta manliga vän. I övrig känner jag inte några fler män väl nog för att vi ärligt diskuterar livet som föräldrar med varann.
  • Anonym (stella)
    Anonym (Typ) skrev 2019-07-17 22:25:17 följande:
    Ja, 3-månaders sover mera.

När jag var hemma dammsögs hela huset 3 ggr i veckan, på eftermiddagen städade man undan sånt som lekts fram, så att det alltid var städat när hon kom hem. Det tog max en timme varje dag. Så utöver det hann man med att fixa tvätt, klippa gräs, kratta löv osv, dvs sköta allt hemma, och hade gott om tid över.

När hon var hemma såg det alltid som fan varje dag jag kom hem, kläder överallt, damsugaren kunde ligga framme en vecka mitt i hallen där man ska gå (dock dammsögs det inget) , alla leksakslådor utspridda i hela huset, osv. Men hon hann titta mycket på tv...

Alla min kollegor som varit pappalediga tycker man hade hur mycket tid som helst hemma. Tycker man det är jobbigt måste man ha ett riktigt glidarjobb...

Har varit hemma med flera barn samtidigt också, inga som helst problem, bara gött att få varva ner några månader ifrån jobbet.
    tja. barn är olika. När mina var tre månader fick jag aldrig sova längre än två timmar i streck. Var ett totalt vrak och sex stod inte på agendan. När de var nio månader såg livet betydligt ljusare ut men sexlusten kom inte tillbaka förrän jag slutat amma helt vid tio månader. Hormoner är starka saker
Svar på tråden Frun vill inte ha sex längre :(