• JohannaSaGo

    500 Leukocyter, vad menas?

    Försöker få fram ett intervall om hur pass mycket vita blodkroppar mitt urin innehöll. Hittar bara något om 1-5.
    Vet någon hur mycket 500 egentligen är? Är det likvärdigt med en 5a? 


    Lämnade in ett urinprov för ca 3 veckor sedan då jag misstänkte UVI. 
    På vårdcentralen sa SSK efter ett snabbtest att jag med stor sannolikhet har en UVI då leuko var rätt höga. Fick antibiotika då jag även är gravid och testet skickades på odling.

    Jag ifrågasatte om urinet inte kanske kunde ha blivit kontaminerat då jag har mycket svamp dessutom.
    Enligt SKK var det inte så troligt då värdet av vita blodkroppar var så pass högt.

    Var på inskrivning för ett par veckor sedan (nu gravid vecka 15) och då hade odlingen kommit tillbaks. NORMAL. Enligt BM så kunde provet ha kontaminerats. Tänkte inte på att ifrågasätta mera, blev bara lättad att jag inte hade en uvi.

    Men är det någon som vet om man kan ha sådär högt utan en faktiskt uvi? Ska ringa BM då jag trots allt har besvär fortfarande, rätt diffusa. 
    Undrar liksom om andra underlivsinfektioner kan visa sig i urinen men inte visa sig som bakterier på en odling? 
    Tyvärr får man ju inte ta ett nytt test utan större besvär enl min BM.


     


    Kanske någon som orkar läsa och känner igen ifall detta är normalt?


     


    Ungefär ett halvår INNAN jag blev gravid började jag få lite svaga besvär. (har ett barn på 3år) (har haft återkommande svampinfektioner i kanske 10år)

    Det började med att jag fick rikligare flytningar. Och som även började lukta mycket när jag sitter stilla på jobbet i speciellt tajta byxor. Har haft bakteriell vaginos förut, men detta är inte alls en "fisk lukt" utan mera, instlängdt, varmt, svårt att förklara. Det besvärar mig mycket varje dag då det luktar mycket så fort jag liksom ändrar position på stolen. Kan itne sitta med öppna ben liksom.

    Därefter började jag svagt få ont långt långt ner i magen, som ett litet hugg, om jag sätter mig ner te.x på soffan för snabbt, en stol, eller te.x cykelsadeln.

    Ringde en gynekolog som tyckte det var värt att titta på. Men dumt nog pga mycket jobb hann jag aldrig gå, och besvären var ändå inte så stora.
    Tänkte också att allt kanske är annorlunda där nere efter man fött barn och funderade på om det Kom nu eller faktiskt varit så sen mitt barn föddes.

    Sen blev jag gravid. Och jag har inte vågat tänka så mycket på besvären då jag lätt blir nojjig. Men någon som känner igen besvären?


     


    Tänker liksom om det är en bakteriell vaginos som ter sig annorlunda, någon inflammation i te.x livmoderhalsen? 
    Och varför jag skriver livmoderhalsen är för att jag fick fram det, när jag googlade mina symptom innan jag blev gravid, att man kan gå omrking med det utan större symptom osv.

    Skulle DET isåfall kunna ge utslag på leukocyter men inte på en odling? 


    Tänker iallafall be om en undersökning!

Svar på tråden 500 Leukocyter, vad menas?