Inget fixar mina torra hälar!
Det beror nog helt säkert på svamp. Börja ät en bra probiotika kapsel varje dag och problemet kommer minska. Hjälper även att hålla magen i ordning. Om du hyvlar och håller på kan problemet förvärras.
Det beror nog helt säkert på svamp. Börja ät en bra probiotika kapsel varje dag och problemet kommer minska. Hjälper även att hålla magen i ordning. Om du hyvlar och håller på kan problemet förvärras.
Men vilka dumheter! Svamp? Menar du allvar- och att dessutom äta hälsokost som bot?! Hört tala som torra fötter? Förhårdnader? Spruckna hälar? Det är inte svamp! Svamp yttrar sig inte så.
Jag har samma problem som TS och det är INTE svamp.
Fila och smörja gör att man får bukt med det om man är nitisk det stämmer. Men om man hunnit få tjocka förhårdnader och djupa sprickor är det svårt att få ordning på det på egen hand. Man behöver ett rimligare utgångsläge och det får man genom att gå på medicinsk fotvård och sedan se till att underhålla på egen hand efteråt..
Svamp är det säkert inte då jag i omgångar har använt olika svampmedel och det inte har hjälpt ett smack. Probiotika tar jag dagligen sen flera år i form av ett stort glas Proviva.
Jag ska göra fotvård och sen köra på era förslag och hoppas på att det äntligen kommer att fungera.
Men tror ni verkligen att jag behöver strumpor hemma också? Jag tycker inte om att gå med strumpor hemma men kommer förstås att göra det om det hjälper hälarna.