• Wed 17 Jul 2019 10:21
    234 visningar
    1 svar
    1
    234

    Permanent lockar - hjälp

    Permanent lockade håret igår hos en kompis (inte hos frisör alltså) och är väldigt nöjd med resultatet. Duschade varken igår eller idag och undrar hur jag ska tvätta håret, har hört att man inte får ha shampo eller balsam i håret? Ska utomlands nästa vecka, kommer salt/klorvatten förstöra mina kära lockar? Någon som har koll får gärna hjälpa, tack!

  • Svar på tråden Permanent lockar - hjälp
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 10:33
    #1
    8Anonymous8 skrev 2019-07-17 10:21:09 följande:

    Permanent lockade håret igår hos en kompis (inte hos frisör alltså) och är väldigt nöjd med resultatet. Duschade varken igår eller idag och undrar hur jag ska tvätta håret, har hört att man inte får ha shampo eller balsam i håret? Ska utomlands nästa vecka, kommer salt/klorvatten förstöra mina kära lockar? Någon som har koll får gärna hjälpa, tack!


    Jag misstänker att permanentvätskorna är bättre idag än för 30 år sedan, även hemmapermanent.
    När jag permanentade håret (ja, under glada 80-talet) så väntade jag ett par dagar innan jag tvättade håret, men sedan var det bara att köra på som vanligt, men jag hade en gles kam istället för borste.
Svar på tråden Permanent lockar - hjälp