Risken för missfall vid 12+0?
Hej! Jag har precis gått in i v 12+0, men har i och med mitt MA förra året inte riktigt vågat hoppats att det ska gå vägen denna gång. Vi var och såg bebisen v 10+2 och då såg allt bra ut. Hon mätte då bebisen och sa att den var lika stor som i v 9+6-10+0, men sa också att det kunde vara svårt att mäta exakt. Vill såklart lita på detta men blir ju ändå orolig att den inte växer som den ska. Har ni varit med om liknande och att allt gått bra? :) (värt att nämna är att jag både tempar och tagit ÄL-test, så är hyfsat säker på när ÄL var på ett ungefär.) Sedan egentligen till min huvudsakliga fråga, vi har ett ultraljud inbokat, och jag kommer då enligt mina beräkningar vara i 12+4, men enligt gynekologens mätning vara i v 12+0. Tanken med ultraljudet var för att se så allt ser bra ut när man passerat de riskfyllda 12 veckorna. då till min fråga; minskar missfallsrisken direkt när man går in ii v 12+0? Vill ju inte göra ultraljudet där det finns en chans att jag är i v 12+0 och att det finns en stor risk att jag ändå får missfall? Hade ni bokat om till ett senare tillfälle? Vill ju egentligen göra det så fort som möjligt då jag är otålig och orolig.