Inlägg från: Anonym (Stål) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stål)

Tvätta hål i öronen infektion, klorhexidin? HJÄLP

Jag skulle tippa på att du på något sätt är allergisk mot materialet i örhängena. Säkert därför din kropp ständigt stöter bort. 
    Vet inte vad du har för material i örhängena men prova kirurgiskt stål och funkar inte det så skulle jag sluta försöka ta hål i öronen eftersom din kropp inte verkar vilja köpa läget. 

• Anonym (Stål)
    matf skrev 2019-07-20 16:33:01 följande:
    Har funderat på detta, men jag har aldrig känt av att det kliar/blir utslag, eller något sådant, bara att det blir infekterat sååå lätt för mig. Ökar jag tvättningen brukar de bli bra ett tag, tills de kommer tillbaka. Men jag har börjat använda äkta silver nu, vet inte vad som menas/eller var man kan köpa kirurgiskt stål? Är det samma som äkta örhängen? Ja, jag känner att detta är sista försöket. Har använt clips emellanåt när jag inte haft hål så får väl hålla mig till de om de skiter sig.
    Prova kirurgiskt stål under tiden dom läker. Jag har själv känslig hud och blir irriterad i hålen om jag använder billigare smycken, ibland även silver. Nu har jag bara örhängen av stål. Funkar prima. När jag gjorde hål i öronen så hade jag kirurgiskt stål för att mamma sa att det var bäst (haha, tack mamma). Dom läkte problemfritt. 

Vet inte vad du menar med "äkta örhängen" men googla "örhängen kirurgiskt stål" så finns det en uppsjö av varianter, kolla bara att du köper av ett reko företag, finns säkert många fejkvarianter där ute som är billiga.  
  • Anonym (Stål)
    matf skrev 2019-07-20 16:33:01 följande:
    Har funderat på detta, men jag har aldrig känt av att det kliar/blir utslag, eller något sådant, bara att det blir infekterat sååå lätt för mig. Ökar jag tvättningen brukar de bli bra ett tag, tills de kommer tillbaka. Men jag har börjat använda äkta silver nu, vet inte vad som menas/eller var man kan köpa kirurgiskt stål? Är det samma som äkta örhängen? Ja, jag känner att detta är sista försöket. Har använt clips emellanåt när jag inte haft hål så får väl hålla mig till de om de skiter sig.

Och precis som Kiyah skriver, piercare brukar ha koll på sina grejer. Nu när dina öron läker skulle jag faktiskt traska iväg till närmsta piercingstudio med bra rykte och be om såna ringar som Kiyah pratar om; dvs ring med kula, förslagsvis i stål, finns olika tjocklekar så bli inte rädd om du googlar. Piercaren hjälper dig välja ut ett par bra. Kan vara lite pilliga att få på plats (sätta fast kulan alltså) men är piercaren schysst så gör hen detta åt dig. 

• Anonym (Stål)
    matf skrev 2019-07-20 22:01:37 följande:

Sökt runt efter kirurgiskt stål örhänge, tyckte inte de var så lätt att hitta. Många örhängen är ju benämnda att vara av stål, men kirurgiskt stål är det samma sak? Vill även gärna ha ringar utan plupp, för att lätt tvätta och lufta! Någon som skulle kunna länka ett par sådana? Skulle va snällt!!

Gå till en piercingstudio och köp istället. Dom kan även ge dig tips. 

Jag tror du fått för dig att du ska ha såna ringar med en smalare pinne i mitten (låset) för att det ska lufta, men där kan skit samlas istället, och där ligger den kvar. Plus att det kan irritera hålet när de tjockare ändarna stöter emot. Försök hitta ringar som är jämntjocka hela vägen så att du enkelt kan snurra på ringen i örat och även rengöra själva ringen. 
Svar på tråden Tvätta hål i öronen infektion, klorhexidin? HJÄLP