matf skrev 2019-07-20 16:33:01 följande:
Har funderat på detta, men jag har aldrig känt av att det kliar/blir utslag, eller något sådant, bara att det blir infekterat sååå lätt för mig. Ökar jag tvättningen brukar de bli bra ett tag, tills de kommer tillbaka. Men jag har börjat använda äkta silver nu, vet inte vad som menas/eller var man kan köpa kirurgiskt stål? Är det samma som äkta örhängen? Ja, jag känner att detta är sista försöket. Har använt clips emellanåt när jag inte haft hål så får väl hålla mig till de om de skiter sig.
Prova kirurgiskt stål under tiden dom läker. Jag har själv känslig hud och blir irriterad i hålen om jag använder billigare smycken, ibland även silver. Nu har jag bara örhängen av stål. Funkar prima. När jag gjorde hål i öronen så hade jag kirurgiskt stål för att mamma sa att det var bäst (haha, tack mamma). Dom läkte problemfritt.
Vet inte vad du menar med "äkta örhängen" men googla "örhängen kirurgiskt stål" så finns det en uppsjö av varianter, kolla bara att du köper av ett reko företag, finns säkert många fejkvarianter där ute som är billiga.