• mscoconut

IVF hösten 2019

Hej, hänger på tråden med mitt första inlägg här:

Kom just hem från IVF-besöket, intro med läkare, sprutgenomgång osv inför första IVF-omgången.

Något oklart på blodprovet om hepatit (som jag vaccinerat mig mot) gör att de vill ta kompletterande blodprov, så hoppas att inte försöket blir försenat, annars borde jag kunna börja med sprutor näsa vecka när mensen kommer. Någon som varit med om att de reagerar på blodprov ang. hepatit?

Vi har försökt 24 månader nu (är 29 år). Blandade känslor kring IVF:en - skulle vi försökt längre eller inte? "Bara någon gång till så kanske det gått på egen hand..." Hopplöst velande men nu är vi i alla fall i läkarnas händer, trots att vi till synes är friska enl. utredningen. Håller tummarna för oss och er alla.

... och för att lägga till lite ångest ska jag börja nytt jobb nästa vecka. Allt på en gång, puh.

• mscoconut
    Limarie skrev 2019-08-13 12:08:33 följande:
    Konstigt att de inte förklarade närmare. Hade du för höga antikroppar? De kan antingen ta om samma prov eller ta ett speciellt prov. Hur gammalt var det första provet?

Jag fått en gång förhöjda antikroppar när jag gav blod men sen tog de om det så var det normal igen.
    Ja, så var det nog, förhöjda antikroppar.
    Det är säkert inget sa läkaren, kunde evt. börja behandlingen än då i väntan på svaret.
  • mscoconut

Hej igen!

Börjar på korta nu på söndag, första gången. Känns läskigt och jobbigt (ska börja nytt jobb på måndag, så hoppas på så få biverkningar som möjligt...).
    Alla ssk och läkare säger "Vad kul!", men det känns inte alls kul... aja, målet i sikte. 

Det ger lite perspektiv att läsa om alla er som har försökt och försökt flera insättningar och uttag. Ni kämpar verkligen! Tar bort spänningen lite från första gången, att det inte är givet. Det är både skönt och läskigt.

• mscoconut

Vad är ett mensblodtest?

Loviisa89 skrev 2019-08-17 16:49:31 följande:

Nu är jag ruvare igen, hoppas så att det tar sig denna gång! Om inte ska vi göra mensblodtestet har vi bestämt, ska köpa grejer i veckan så jag är beredd.

• mscoconut

Hej igen alla!

Har insättning imorgon, fick 10 ägg utplockade igår. Håll tummarna för att många blir bra! Sedan kommer jag också ruva :) Testdag 15 september. Koller hålla mig från att testa tidigt, verkar mest öka nojorna hos alla er här så lika bra att låta bli.

Funderar på efterverkningar från uttaget. Hur ont hade ni och hur länge? Jag har lite problem att gå på toaletten, även nu dagen efter.

• mscoconut
    malinmalan skrev 2019-08-29 21:03:48 följande:

Spännande! 10 ägg låter ju perfekt!

Hade plock i tisdags och fick ut 6 ägg så inte så många.. Alla befruktade men 4 återstod idag på dag två. Fick tillbaka ett embryo idag och de andra tre skulle odlas vidare för ev. frys.

Vi får testdag väldigt nära varandra också :) Jag fick dock fredag den 13:e så funderar på att ta dagen före eller efter ;)

Hade ganska ont samma dag och även dagen efter plocket. Tyckt det varit obehagligt att bli för kissnödig också då det liksom tryckt på allt ömt där inne. Idag känns det mycket bättre men jag hade ju inte så mkt ägg heller..

Spännande! Bara en dag som skiljer då typ! Skönt ändå att det blir några till frysen. Hade jag varit du hade jag testat på lördagen! Då kan man skratta/gråta/osv obehindrat och inte behöva tänka på jobbet. :)

Jag fick inte mitt återförande nu utan ska vänta till dag 6 på måndag. Sköterskan sa att det var en bra grej, ja vi får se. Vet inte än hur många som klarade sig.
  • mscoconut
    malinmalan skrev 2019-08-30 17:39:05 följande:

Låter ju som att du har fina odds då när de vill odla längre! :)

Att testa en lördag är kanske klokare som du säger, fixar nog inte jobb om det är negativt.. :)

Oroar mig dock lite just nu över att det känns som en förkylning smyger sig på.. hoppas inte det påverkar om man skulle bli sjuk? Någon som vet?

Livmodern är väl en rätt skyddad miljö så ska nog inte va några problem att bli förkyld :) håller tummarna!
  • mscoconut

Nu ruvar jag också, första dagen idag (dag 6)!

Fick 3 till frysen och 2 som fortfarande odlas (efter dag 6, skumt!) Känns hoppfullt :)

Har dock haft sååå ont i magen :( Hormonerna verkar slå omkull magen totalt. Puh.

Testdag den 22/9.

Hur går det för er andra som ruvar? :) vilka testdagar har ni?

Svar på tråden IVF hösten 2019