• Klora

IVF hösten 2019

Hej

Jag smyger in här.

Jag skall göra mitt fjärde och sista IVF försök nu, de andra tre resulterade i graviditet men slutade i ma och mf, det har nu gått ett år sedan sista missfallet och känner mig nu redo att försöka igen, men detta blir det sista. Ikväll börjar jag med sprutorna.

• Klora

Hej

Jag hoppar in, skrev ett litet inlägg förra veckan, men nu har jag haft äggplock (igår) detta är vårt 4:de ivf försök, vi började våren 2018, första och tredje tog sig men det blev missfall så vi väntade ett år på det som nu blir sista försöket.
    19 ägg fick de ut igår och idag ringde kliniken och meddelade att 14 st blivit befruktade så imorgon skall vi sätta in 2 st, hoppas verkligen att det tar sig och att den eller de små vill stanna kvar. vi kommer inte spara några till frysen. Känner att detta får vara sista nu. 

• Klora

Idag har vi satt in 2 st 4 celliga embryon???? toppenägg sa dom. Kändes lite sorgligt att slänga dom 12 andra som tog sig men eftersom vi inte skall göra fler försök så fick det bli så, måste säga att jag har bra ont i magen och underlivet idag???? smärtar även i baken...

• Klora
    LisasL skrev 2019-09-13 13:35:21 följande:

[quote=79898268][quote-nick]Klora skrev 2019-09-13 12:17:42 följande:[/quote-nick]

Ruvardag 8 med 2 st 2 dagars[/

Men gud vad kul grattis!

Jag är på ruvardag 14 med 2 st 2 dagars. Men har inte vågat testa än. Jag har inte fått någon mens och har nu igår och idag börjat må riktigt illa. Villl testa men har inte TD förens nästa vecka. Och vågar inte då jag är så rädda för att det ska vara negativt, Det är våran första ivf, är det era första gång också?

Åter igen GRATTIS!

Tack snälla

Starkt av dig att klara av att vänta! Jag är galet otålig. Detta är vår 4:de ivf, de andra har tyvärr slutat i missfall, så nu hoppas jag verkligen att den/dom små vill stanna.

Jag har testdag den 20/9. Hoppas verkligen för din skull att du får ett plus, låter ju ändå lovade eftersom din mens inte kommit
  • Klora
    LisasL skrev 2019-09-13 14:28:01 följande:

Det är jag också egentligen. Men jag och min sambo har bestämt att vi ska vänta och ta det tillsammans.

Ja okej beklagar! Då går vi hoppas att den/ dom gror på bra där inne.

Min testdag är 18/9 jag har 19 RD.

Ja jag håller tummar och tår. Jag hoppas att mitt super illamående beror på det och inte att jag håller på att bli sjuk!

Vet du kanske vad som avgör hur många ruvdagar man har?

Jag är så nervös! Börjar nästa gråta vid tanken på att jag ska testa nästa vecka!

Styrkekramar till dig och din/dina små!

Jag har faktiskt inte berättat än för min man, tänkte göra det ikväll

Jag tror att man har olika ruvardagar efter hur länge man odlat embryot innan man sätter in, men jag är osäker

Jag förstår att du är nervös!! Detta är en jätte jobbig process
  • Klora
    Mudcakemonster skrev 2019-09-13 17:24:00 följande:

Åååh grattis!!!<3

Åååh tack snälla

Har svårt att ta in detta..

jag hoppas så innerligt att alla här inne snart skall få sitt +
  • Klora
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 17:39:16 följande:

Wow! Grattis! Håller alla tummar för att det går bra den här gången.

Tack snälla <3
Svar på tråden IVF hösten 2019