IVF hösten 2019
Hej,
Jag hoppar in som färsking både vad gäller familjeliv och IVF!
Jag och min man har en son som fyller 5 i höst. Han tog 10 månader att tillverka, inte någon överdrivet lång tid. Efter han fyllde 1,5 år har vi försökt aktivt inkl ett missfall. Drygt 3 år med andra ord.
Fertilitetsutredning visar inget fel på varken mig eller min man. De hade dock svårt att säga varken bu eller bä gällande äggledarna då de spolade kontrastvätska. Månaden efter spolningen blev jag gravid (som dock slutade i MA v11). Min oerhört lekmannamässiga analys är att jag har trånga äggledare. Det skulle kunna förklara att jag ändå lyckats bli gravid en gång tidigare. Det vore ju praktiskt om det är det som är felet då det inte påverkar möjligheten vid IVF som jag förstår det.
Men jag är rädd för att det är något med själva fästandet i livmodern som är felet.
Jag är såklart otroligt tacksam över vår son och har ställt mig in på att det kan bli så att han är vårt första och enda mirakel.
Men längtan efter syskon är otroligt stark i mig!
Jag påbörjade sprutandet igår söndag och kör Menopur 131. Jag följer gärna denna tråd då jag tycker det känns stärkande att prata med de som är i samma sits.
Kl 10 ska de ringa från kliniken och boka in ?färdplanen? framåt. ????