• TashMash

IVF hösten 2019

Hej,

Kände för att också hoppa in i tråden!

Gjorde ÄP 28/8 och satte tillbaka ett befruktat ägg två dagar efter 30/8.

Det blev totalt sex ägg , ett sattes tillbaka och inga klarade sig till frysen.

Har ett barn sedan innan och gjort ICSI med min nuvarande man på grund av manlig faktor.

Är på ruvardag 5 och mår illa sedan igår, vad kan det bero på?

Testdagen är 15/9

• TashMash
    Loviisa89 skrev 2019-09-04 18:18:44 följande:

Kul med en till ruvare :) Illamåendet kan nog bero på lutinus, men vi kan ju hoppas att det är en tidig graviditet som skapar det :)

Hoppas jag med, för tidigt att testa så får vänta lite till :(
  • TashMash
    Banana84 skrev 2019-09-05 10:06:19 följande:

Hej, jag hoppar in här :)

Har precis startat med sprutorna gonal f på första ivf försöket, vi kör privat då väntetiderna var väldigt långa. Spännande att få komma igång, ska på första ultraljudet imorgon och håller tummarna att det har bildats äggblåsor. Läkaren var osäker på vilken dos av gonal f jag skulle ha, först sa han 175 och sen ändrade han till 225 vilket jag har börjat med nu. Vilken dos hade ni? Jag är 35 och hade amh värde på 1,9

Hej,

vad kul att der är fler som är igång!!!
    hade också en dos på 175 men körde med samma hela vägen... Detta är också vårt första ICSI försök och hoppas på det bästa, ruvardag 6 idag ...

• TashMash
    Ölandstoka skrev 2019-09-05 10:43:17 följande:
    Spännande med första försöket! Går det bra med alla sprutor?

Jag är på dag 10 med gonal-f idag, har haft 175 hela behandlingen. Kommer inte ihåg mitt amh men de sa att det var bra för min ålder, är också 35.
    Jag hoppas att jag också gör det, 9 dagar kvar till testdag och blir mer och mer stressad för varje dag... illamående och yrsel på de..
  • TashMash
    Banana84 skrev 2019-09-05 13:49:48 följande:
    Hej! Spännande med ruvardag, hoppas det går bra :) hur många befruktade ägg fick ni?

Jätteroligt att va igång, man har gått runt och hoppats länge på att bli gravid utan att kunna påverka alltför mycket så det känns bra att ta detta steg även om det är rätt påfrestande.
    Ja spännande är det fast man känner si orolig hela tiden... Det blev 4 befruktade av 6 samt att inget klarad sig till frysen. hoppas att de ägget jag fick tillbaka klarar sig i alla fall :)

hur känner du med sprutorna?

• TashMash

Tjuvtestade igår, ruvardag 8... svagt streck med clearblue men strecket fanns där. Hoppas på att det fortsätter bra.

• TashMash
    LegoS skrev 2019-09-08 16:07:49 följande:

Kul! Grattis! Hopps det går vägen :) jag testade också dag8 ska ta ett imorgon för att kolla så att allt går åt rätt håll !!

Tack!! Hoppas jag med... vad visade ditt test? Vilken dag är du på :)?
  • TashMash

Har tjuvestat och detta är tredje testet jag gör för att säkerställa. Tjuvtestade för att jag verkligen mår illa och är yr som jag var när jag var gravid innan.

Ska man ringa och berätta eller vänta tills det är TD? Vilket är på söndag.

• TashMash
    Mudcakemonster skrev 2019-09-11 08:45:50 följande:

Testdag idag. Testade ?not pregnant? på digital, svagt pos på gravsticka (IGEN) ?one step?... blir galen?!? Vad tror ni?

ooj så jobbigt, jobbigt när man går runt och tänker på det och inte har något svar.
    Hoppas du får något svar snart av kliniken.
  • TashMash

allt går som det ska än så länge, 5+4 idag och hoppas det fortsätter så...
    Illamående och lågt blodtryck men samtidigt är man glad att man känner några symptom. vet någon om det är vanligt med uppstötningar och halsbränna?
    Väntar på ultraljudet, 13 dagar kvar tills dess...

Svar på tråden IVF hösten 2019