• Banana84

IVF hösten 2019

Hej, jag hoppar in här :)

Har precis startat med sprutorna gonal f på första ivf försöket, vi kör privat då väntetiderna var väldigt långa. Spännande att få komma igång, ska på första ultraljudet imorgon och håller tummarna att det har bildats äggblåsor. Läkaren var osäker på vilken dos av gonal f jag skulle ha, först sa han 175 och sen ändrade han till 225 vilket jag har börjat med nu. Vilken dos hade ni? Jag är 35 och hade amh värde på 1,9

• Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-05 10:43:17 följande:

Spännande med första försöket! Går det bra med alla sprutor?

Jag är på dag 10 med gonal-f idag, har haft 175 hela behandlingen. Kommer inte ihåg mitt amh men de sa att det var bra för min ålder, är också 35.

Det går bättre med sprutorna än jag trodde :) dag 4 idag, känner inte av några biverkningar än. Får se imorgon på ultraljudet om det har bildats några äggblåsor och om dosen är bra
  • Banana84
    TashMash skrev 2019-09-05 13:36:26 följande:

Hej,

vad kul att der är fler som är igång!!!

hade också en dos på 175 men körde med samma hela vägen... Detta är också vårt första ICSI försök och hoppas på det bästa, ruvardag 6 idag ...

Hej! Spännande med ruvardag, hoppas det går bra :) hur många befruktade ägg fick ni?

Jätteroligt att va igång, man har gått runt och hoppats länge på att bli gravid utan att kunna påverka alltför mycket så det känns bra att ta detta steg även om det är rätt påfrestande.
  • Banana84
    TashMash skrev 2019-09-05 15:41:47 följande:

Ja spännande är det fast man känner si orolig hela tiden... Det blev 4 befruktade av 6 samt att inget klarad sig till frysen. hoppas att de ägget jag fick tillbaka klarar sig i alla fall :)

hur känner du med sprutorna?

Synd att de inte klarade sig till frysen, men håller tummarnaför guldläget! :)

Har tagit 4 sprutor hittills, det har gått bra men igår kväll började jag känna att det sticks/hugger i min vänstra äggstock :/ lite konstig känsla, nån mer som känt av?

I dag ska jag på ultraljud ock kolla om det har börjat bildas några äggblåsor
  • Banana84
    Najo skrev 2019-09-05 21:13:58 följande:

Hallå! 2 barn via ivf födda 2009 och 2015. Har försökt få barn igen 2019 men 1 missfall och 1 ivf utan graviditet. Nu allra sista ivf försöket, dock första gång ivf med spermiedonation. I kväll första menopursprutan... är 44 år och sista försöket med egna ägg i sverige. Går det inte vägen blir det ED utomlands. Nervöst, nu är jag igång!

Hej! Så roligt att du har fått två barn med ivf :) hade du frysta embryon?

Lycka till med barn nr 3 !
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-06 08:15:31 följande:

Hur gick ultraljudet, verkar dosen vara lagom?

Ultraljudet gick bra, 9 äggblåsor på gång :) nästa ultraljud på måndag sen äggutplock ons eller tors
  • Banana84
    flickan89 skrev 2019-09-06 18:18:11 följande:

Åh vad spännande! 

Vi ska också starta vår första ivf nu i dagarna förhoppningsvis! När mensen kommer, aldrig har man längtat efter mensen som nu.. den är beräknad till måndag dock har jag blivit förkyld så hoppas hoppas det går över snabbt så jag kan börja denna cykel.

jag fick 150 till att börja med men tog ett AMH när jag var där och det var högt så hon sänkte min dos till 125 bara. Vilket är rätt skönt då jag är orolig för överstimulering. frågade dock inte vad amh:et låg på.

Hur har det gått att ta sprutorna för dig? 

Spännande att ni också ska köra igång! Jag längtade också efter mensen för första gången på mycket länge, den kom tom en dag sent :P

Sprutorna har gått bra för mig, var på ultraljud idag (sprutdag 5) och hade 9 äggblåsor på gång så nästa vecka är det dags för äggutplock. Lycka till med sprutorna, det kommer gå bra :)
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-07 16:52:50 följande:

Kul! Känns det bra? Jag börjar må ganska illa, blir skönt att sluta med sprutorna snart, bara ägglossningssprutan kvar ikväll.

Det känns ok men har känt av lite illamående och huvudvärk, ska bli skönt att sluta med sprutorna. Då har du inte långt kvar! När är äggplocket? Hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet?
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-07 16:52:50 följande:

Kul! Känns det bra? Jag börjar må ganska illa, blir skönt att sluta med sprutorna snart, bara ägglossningssprutan kvar ikväll.

Det känns ok men har känt av lite illamående och huvudvärk, ska bli skönt att sluta med sprutorna. Då har du inte långt kvar! När är äggplocket? Hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet?
Svar på tråden IVF hösten 2019