• Johannahh

IVF hösten 2019

Hej!

Vilken härlig tråd att läsa i :)

Nu till mitt problem, hade insättning 9/9 (min första någonsin) alltså för 12 dagar sen idag och har egentligen inte känt nått mer än två gånger att de typ dragit lite i livmodern, andra dagen samt för en vecka sen drygt. Men inte mer än så och ska ta enligt instruktioner graviditetstest i morgon 22/9 men tog ett test i morse redan för såklart nyfikenhet. Och det visade negativt tråkigt nog. Kan det ändras till i morgon mån tro att få ett positivt test då det är dagen jag egentligen ska ta det på? Har läst att folk tar ännu senare, i morgon är det ju 13 dagar.

Hoppas kunna få svar av någon av er härliga tjejer :) kram Johanna

• Johannahh
    Optimism skrev 2019-09-21 09:14:59 följande:

Hej 

Jag är ny här men har läst länge här (vilket jag iofs kanske ska sluta med då det blir så himla mycket överanalyserande) men jag hade embryoåterföring av en fin blastocyst den 3 Sept och TD den 19 Sept. 

Den 18 Sept märkte jag redan att min temperatur sjönk och tappade hoppet men gjorde ett CB digital veckoindikator på kvällen med positivt resultat Gravid 1-2 veckor och blev överlycklig!!!

Men...dagen efter på morgonen gjorde jag graviditetstest med stickan som jag fick från läkaren på officiell TD och den visade väldigt svagt på positivt.

Idag är det 21 Sept och temperaturen är fortsatt nedåt och ser att min mens är på väg nu (kissade ut blodstrimla och en pytte blodklump) och har mer spotting. Jag noterade redan spottings/blodstrimlor igår och graviditetstest från kronans visade extremt svagt som om jag inte vore gravid trots att CB digital visade Gravid 1-2 veckor (gjorde två olika test på samma kiss).

Har inga symptom heller, fast det hade jag inte riktigt under ruvardagarna heller.

Det här blir ingen rolig helg alls som jag hade hoppats på...tänker på vad jag kan ha gjort som att embryot inte ville stanna kvar? Var det för att jag frös och hade för lite kläder på mig? Var det för att jag drack för mycket hett vatten?  

Suck för denna gång........men vi är inte ensamma och jag tror på att någon gång snart i framtiden ska det få gå hela vägen <3 

Åh tråkigt och höra, men det kan ju va så att man faktiskt blöder lite fastän man är gravid. Eftersom det ändå visats för dig. Till skillnad från mig absolut ingen mens ännu och negativt idag (12 dagar har gått sen embryoåterförandet) och skall ta det i morgon egentligen på 13:onde dagen.

Hoppas du inte får mens helt och hoppas det visar sig vara att du faktiskt är gravid om inte annat så kommer de absolut lösa sig för oss nån gång. Hur många gånger har du gjort IVF? <3
  • Johannahh
    Optimism skrev 2019-09-21 09:51:08 följande:

Johanna, det är första IVF cykeln på FET, jag fick inte göra ET då jag hade visat tendenser på överstimulering.

Okej, också mitt första efter FET som jag gjort nu fick inte heller göra ET då jag hade blod efter IVF. Så IVF var i maj och nu 9/9 gjorde jag FET. Håller tummarna för dig att du får veta då den 29:e och såklart på positiva resultat. Jag kommer ta mitt test i morgon igen även om det visa negativt idag. Och sen måndag ringa dit och hoppas kunna få göra ny IVF om inte allt för länge (hade bara ett fryst ägg) så tyvärr IVF igen som de blir (blir mitt andra då).
  • Johannahh

Hej! Ni brukar va så duktiga här. Ni som ätit lutinus innan o efter insättning, har ni testat något annat än lutinus? Fått höra att man kan få något annat som visat sig vara bättre? Tacksam för svar. Tusen kramar

Svar på tråden IVF hösten 2019