• Marita B

IVF hösten 2019

Hej alla starka kvinnor!

Min första IVF 2015 resulterade i en dotter som nu är tre år. Jag tänkte att "detta var ju lätt som en plätt". Följande fem syskonförsök (också IVF/FER) har dock inte varit lika framgångsrika. Fyra av dem har inte resulterat i någon graviditet alls, men så i somras blev jag gravid. Tvillingar visade det sig och lyckan var total. Men i v 9 blev det missfall och vi förlorade båda två.

Jag är över 40 och ruvar just nu på vårt allra sista försök. Vi har vår dotter och tacksamheten är enorm. Vi hoppas ändå såklart innerligt på syskon; "It ain't over until the fat lady sings" Vi får se hur det går. Idag är det ruvardag 7 med en 5 dagars blastocyst som var på väg ut ur sitt skal. Testdag 9e oktober. För första gången har vi bestämt oss för att inte tjuvtesta.

Stora varma lyckönskningar till er alla tappra, starka och fantastiska kvinnor där ute!

• Marita B
    Najo skrev 2019-10-02 09:30:01 följande:

Hej! Hoppas det går vägen denna gång! Låter positivt att embryot började "hatcha"!

Lite samma bakgrund, 2 första ivfer lyckades direkt men är nu 44 och fått både missfall och att det inte tagit sig. Började spruta igen i går. Kopierar: "ain't over until the fat lady sings!!"

Heja dig! Jag håller tummar och tår.
  • Marita B

Rosafärgad Lutinusflytning i bindan idag. Det var exakt så det började förra gången innan missfallet var ett faktum. Det kan ju också vara en nidblödning eller irritation i slemhinnan av alla dess vagitorier. Men det är ändå lite svårt att vara positiv och hoppfull just nu.

• Marita B
    misu80 skrev 2019-10-06 11:57:21 följande:

Hej Marita, hur går det för dig? Jag känner igen paniken med de rosa flytningarna. Jag var gravid på naturlig väg våren 18 som slutade i missfall v.8, så rädslan för missfall är minst sagt närvarande.

Nu har vi provat IVF och vi är gravida. Har testdag idag men testade positivt i tisdags. På onsdagmorgon fick jag rosa flytningar och blev så orolig. På torsdag ringde jag kliniken och de sa att det inte var någon fara, att det är pga Lutinustabletterna. Nu har det slutat så jag tror att det måste ha blivit någon retning som orsakade det hela. Det behöver alltså inte ha med fostret att göra.

Vet hur fruktansvärt det är när man tror att det kan vara missfall på gång. Jag hoppas verkligen att det har gått bra för dig.

Kram

Nä dra mig baklänges! Jag fick ett plus på stickan jag också!! Den lilla blödningen var nog bara en irriterad slemhinna för det avtog för att inte komma åter. Nu ska jag försöka landa i detta och inte vara allt för rädd. Tänker försöka bygga bo åt den lille som är någorlunda i harmoni.

Stort grattis till er graviditet. Hoppas innerligt att det håller hela vägen och att ni får hålla er lilla glädjekälla i famnen en dag.
  • Marita B
    Najo skrev 2019-10-10 18:35:38 följande:

Hej, nu har jag återfått lite hopp. Vid ivf:en i sept blev det bara 1 ägg från äggplock. Nu har jag kört en kombination av menopur och gonal-f. Idag på sprutdag 10 syntes 11 blåsor. 17 mm: 2st, 10-14 mm 7 st, 6-9 mm 2 st. Jag är 44 så trodde nästan det var kört. Äggplock tisdag. Nu tänker jag försöka vara glad i stunden över potentialen.

Det gör du verkligen rätt i. Hoppas på god utdelning vid äggplockningen och fin progress under befruktningen och celldelningen. Stort lycka till!
Svar på tråden IVF hösten 2019