• Doftljuset

IVF hösten 2019

Hej,

Får man fråga vad er barnlöshet beror på?

I vårat fall är det manliga, dom är slöa och få.Vi behöver helt enkelt lite hjälp på traven :)Vi har precis satt i gång med vår process, mensen börjar om några dagar och då finns här hemma sprutor redo att börja med.Läkaren är positiv, han sa att du producerar många ägg men har en liten störning i mensen ( har mellan 32 - 35 dagar).

I den lyckligaste sagan så skulle vi ju bli gravida på första försöket.Däremot fanns ju tydligen risken för både överstimulering och att det även är fullt när jag väl är redo för starta.Samt att jag är så medveten om att denna resan kanske blir flera år lång.Finns inga garantier.Känner att jag verkligen behöver ventilera om detta igen,det är så himla mycket känslor.Som man egentligen inte kan sätta finger på jämt heller...Fast vet att ni alla kan relatera

Ha en jätte fin söndag! Kram kram

• Doftljuset

Igår tog jag min första spruta gonal F 125. Det var inte helt lätt, egentligen men tryckte inte rätt så hann bli 4 stick och ett samtal till akut numret :) Nålen var inte alls så farlig som jag trodde.. Någon annan som började igår?

• Doftljuset

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

• Doftljuset

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

• Doftljuset

[quote=80073092][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 12:05:35 följande:[/quote-nick]

Hoppas det blir bättre den här gången! Det låter likt min resa. Är också på försök två och har andra UL i veckan, antagligen också äggplock. Första försöket fick jag sätta in ett tvådagars men det var också för att så många ägg inte tog sig. Övriga slutade också dela sig dag 5.

Hoppas för oss! Sa dina läkare vad det beror på eller vad dom tror det berodde på? Våra blev nästan helt chockade, jag blev helt förkrossad... Blir äggplock denna vecka för mignockså om allt vill säg väl- varit lite svår stimulerad denna gång.

• Doftljuset

[quote=80073092][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 12:05:35 följande:[/quote-nick]

Hoppas det blir bättre den här gången! Det låter likt min resa. Är också på försök två och har andra UL i veckan, antagligen också äggplock. Första försöket fick jag sätta in ett tvådagars men det var också för att så många ägg inte tog sig. Övriga slutade också dela sig dag 5.

Hoppas för oss! Sa dina läkare vad det beror på eller vad dom tror det berodde på? Våra blev nästan helt chockade, jag blev helt förkrossad... Blir äggplock denna vecka för mignockså om allt vill säg väl- varit lite svår stimulerad denna gång. Vilken medicin tar du? Krma

• Doftljuset

[quote=80073314][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 14:03:16 följande:[/quote-nick]

Nej, vi fick ingen förklaring, de tyckte bara att allt såg bra ut hela tiden. Därför ville de göra likadant försök två men jag frågade om det inte var bra att ändra något med tanke på hur det gick. Då fick jag menopur istället för gonal-f, för att det möjligen kunde ge bättre kvalitet på äggen. Det var iaf 10-11 som växt till sig så vi får väl hoppas att de är bra då.

Har ni fått någon förklaring? Tråkigt att du varit svårstimulerad, hoppas det tar fart till nästa UL och att vi båda får göra lyckade äggplock nu! Det är ju isf första steget.

Låter precis som för oss- läkarna såg dessutom chockade ut. Det sker inte allt för ofta att alla delar på sig. Vi fick veta det 1 timme innan insättning. Fick bara höra att det kanske var en dålig månad kanske för många ägg kanske bara otur- dom vet inte själva! Jag är livrädd nu.

Får jag fråga va du går någonstans? Vi höjde dosen i torsdags o var inne i lördags, tycker kanske att man borde haft högre dos från början. Dock hoppas ju dom på färre och ev bättre kvalite, sist plockades 20 st var av 17 var mogna och 10 blev befruktade. Usch vad snopen man blev!

• Doftljuset

[quote=80073977][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 19:56:26 följande:[/quote-nick]

Om de ändå kunde säga eller veta vad problemet är! När de inte vet känns allt så osäkert-tänk om det alltid blir likadant?? Förstår att du är livrädd. Försöker tänka positivt men det är svårt.

Jag går på Livio i Stockholm, där är det inte ens helgöppet. Du då? Hur många ägg såg de nu då och hur många vill de att det ska bli, ungefär? Där jag går verkar de sikta på 10-15 men jag tycker det känns lite.

Jag går på Sophiahemmet :) Tycker dom är väldigt bra och bemötande, hoppas dom kan hjälpa mig i hamn bara!!Försöker också tänka positivt men ibland alltså det är ju avgrunds djupt sorg.. vet inte men frågade om det va antal eller storlek och var storleken dem sökte. Hoppas den högre dosen gett resultat nu- teori bre det är många ägg det rör sig om.

• Doftljuset
    Jocke S skrev 2019-12-03 15:22:15 följande:

Hej allihopa!???? Är helt ny i familjeliv. Jag och min fru håller på med en ivf, våran första. Problemet ligger hos mig. Men jag undrar om det är fler här inne som har diabetes samt ADHD? Hur har ni bemöts på ivf klinik? Mvh Jocke

Hej och välkommen,

Jag har ingen erfarenhet av det du söker, förutom kampen med ivf och manliga faktor. Hur har er klinik bemöt er i den biten ni är i? 

• Doftljuset

Hej hej,

Är det någon här som haft problem med att äggen inte delar sig? Förra gången slutade alla 9 att dela sig. Nu blir det total frys efter ägguttaget men fortfarande livrädd att dom återigen inte ska dela sig:(

• Doftljuset

[quote=80083182][quote-nick]Annanathalia skrev 2019-12-06 23:17:06 följande:[/quote-nick]

Skulle haft insättningen förra helgen men samtliga våra 5 befruktade ägg slutade att dela sig/utvecklas natten till dag 5.

Precis som i vårat fall. Ledsen! Va det första gången det skede?

• Doftljuset

[quote=80086412][quote-nick]Kallamakka skrev 2019-12-08 19:12:13 följande:[/quote-nick]

Jag hade väldigt mycket ondare denna gång. Fick en liten blödning mitt i äggplocket som man såg, kanske därför. Men sen kom de också åt en nerv som gjorde att jag hade skit ont i rumpan denna gång. Det hjälpte med en värmekudde på rumpan, smärtan höll i sig i 4 dagar.

Glöm inte att dricka massor med vatten för att förhindra överstimulering och kolla vikten så du inte håller på att bli överstimulerad. :)

Förra gången kände jag ingenting- lite tryck men kände inte mycket mer. (Dom tog 20 äggblåsor). Blev nog ganska duktigt lost av bedövningen.

Däremot kunde jag knappt gå när jag kom in, var så svullen och öm.

Efter äggplocket var jag öm, blöde lite men man kunde härda ut. Tills bedövningen släppte alltså aj aj aj- jag var öm o svullen flera dagar. Var inne på undersökning och dom såg att det var svullet där inne men sa att man kan va svullen upp till 2 veckor.

Imorgon är det dags för äggplock igen, orolig att det nu ska kännas massa.

Det väntar 25 äggblåsor där inne så men denna gång blir det totalfrys.

Dumförklara ej men varför ska man dricka massa vatten?

• Doftljuset
    Jooosen skrev 2019-12-10 17:12:29 följande:
    Aa jag förstår. Min cykel har typ aldrig varit såhär lång. Rd 13 idag med blasto. Ovitrelle borde verkligen va ute nu. Vågar inte testa innan fredag tror jag!! Är så jävla rädd att kroppen lurar mig. Men tappen är helt stängd, ömma bröstvårtor och en smått molande värk. Kanske det gått vägen ändå!!

Jag hoppas verkligen för er! Så grymt att du orkat hålla dig från att testa.

<3 Nu jävlar :)

• Doftljuset
    Lookingfor skrev 2019-12-10 20:48:42 följande:

Nu har det börjat komma lite blod.. ruvardag 8. :( försökt fyra år. Naturligt o stimulerat på olika vis. Dålig embryoutveckling. Inte ett enda plus. Tre ivf. En ET, denna FET samt en blastocyst kvar i frysen. Trösta mig :(

Skickar massa kärlek och styrka till dig vännen!! <3
  • Doftljuset
    njetnjet skrev 2019-12-10 17:07:50 följande:
    Tack för svaren! De lugnade litegrann. Nu har även den värsta smärtan avtagit men visst gör det fortfarande väldigt ont i äggstockarna till och från.

Det som verkligen suger är att mina ägg uppenbarligen är sämst trots att de är många. Fick alltså ut 21 ägg och bara ett klarade sig över helgen. Övertygad om att det inte blir någon insättning imorgon och vet inte ens om vi kommer få göra fler försök när det har gått så uselt de två första. Fy fan vad värdelöst det är. Tappar allt hopp.

Jag hejar på er <3
    Håller verkligen tummarna för mina egna ägg nu - dom slutade utvecklas förra gången men hoppas dom kanske är starkare trots att dom var många denna gång också.

Detta äggplock var i övrigt det värsta jag varit med om. aj
    Skickar dig massa hopp styrka o kärlek!

• Doftljuset
    njetnjet skrev 2019-12-12 17:44:00 följande:
    Tack snälla! Jag skickar hopp, styrka och kärlek tillbaka! Vill verkligen att dina ägg ska vara toppen den här gången, då kanske det kan kännas värt det onda vid plocket.

Jag hade faktiskt inte så ont under själva plocket, det var efteråt det kom. Fortfarande hugger det till i äggstockarna ofta och jag är svullen men det går åt rätt håll. Men det blir som en ständig påminnelse om hur dåligt det här gått hittills.
    Jag vet inte riktigt vad som hände-barnmorskan sa att jag fick krampattacker. Har aldrig känt sådan smärta, det var det absolut värsta jag känt.Var som tortyr, så ont på smärt nivå var det. Från att förra gången bara glidit in och ut typ under äggplocket till detta:( Jag blev helt traumatiserad känner jag- men nu har jag inte ont, är öm svullen och brösten håller på explodera men ingenting annat.Hur går det för dig? Hur blir det framöver nu?
  • Doftljuset

[quote=80192763][quote-nick]Suckxxx skrev 2020-01-28 22:31:20 följande:[/quote-nick]Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?[/

Vad är det du testar? Hoppar inte här lite framfusigt. Våra ägg slutar dela sig därför är jag intresserad.

• Doftljuset

Är på ruvardag 7 idag med en blasto, insättning förra tisdagen. Jag var lite dum och testade i förväg, fått pluss men orolig att det är sprutan som ger utslag eftersom den kan göra det. Mensen har inte kommit men sprutan kan ju även den bli sen av sprutan. Undrar är det många som plussat för sedan få negativt? Kram

Svar på tråden IVF hösten 2019