• Sat 20 Jul 2019 21:52
    2992 visningar
    13 svar
    13
    2992

    Missfall pga infektion v.22

    Beklagar så vad ni har behövt gå igenom <3

    2017 november förlorade vi vår son. Han föddes i v.25 efter förlossningen satt igång. Jag hade sammandragningar från v.15 och de påverkade tappen negativt. Jag har hjärtformad livmoder och har högre risk att föda för tidigt men läkaren hade sagt runt v.35. Men pga sammandragningarna som jag hade pågrund av GBS (streptockokker B) så föddes han för tidigt. Han somnade in 10 dagar senare.

    2018 i juni förlorade vi vår dotter i magen pga infektionen (GBS) tog sig in till henne och smittade henne. Jag hade cerklage så jag inte skulle riskera att föda för tidigt lika enkelt igen men istället var det infektionen som tog henne.

    Nu är vi gravida i v.14+2 och på måndag ska jag operera in ett cerklage och blir nu långtidsbehandlad med antibiotika. Vi hoppas så att det ska gå.

    Skickar en styrkekram till dig <3

  • Tue 27 Aug 2019 15:07
    #7
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-15 05:12:54 följande:

    Hej.

    Jag fick mitt första barn 2010 som 18 åring, han föddes i vecka 24 p.g.a. GBS, efter 16 dagar somnade han in.

    2012 fick jag mitt tredje barn, som ända iftpm vecka 24 kämpade inne i magen, jag hade blödningar, barnet växte inte som det skulle och låg på -50% i tillväxten.

    I vecka 34 minskade fosterrörelserna radikalt och sjukhuset vägrade lyssna på mig, även på ultraljud såg man att barnet inte rörde sig utan bara hjärtat som slog, lite över två veckor senare somnade barnet in i min mage, min första dotter dog ifrån mig p.g.a. slarv.

    Obduktion visade proppar i moderkakan.


    Usch vad hemskt :( Beklagar dina änglar.

    Man blir så besviken och sviken av vården när dom inte lyssnar.

    I vår första graviditet så sökte jag vård pga mina onda sammandragningar men min bm viftade bort och ignorerade min oro. Tre dagar senare fick jag en blödning, kort livmodertapp. Han kom 8 dagar senare somnade in 10 dagar efter.

    Anledningen var försvagad livmoderhals och GBS som orsakade sammandragningarna

    Andra graviditeten hade jag en vårdplan. När jag fick en blödning i v.21+1 så yrkade jag på antibiotika på en gång men den läkaren (hon var inte en av mina huvudläkare) nekade mig antibiotika. Fick en kur 10 dagar senare och sedan somnade vår dotter in i magen o v.24+3 pga GBS infektion

    Vi är nu i v.19+5. Äter antibiotika sen v.13 och hoppas att det hjälper.

    Tar även 2 blodförtunnande läkemedel pga hög risk för blodproppar
  • Sun 19 Jan 2020 09:16
    #10
    reptilina skrev 2020-01-18 23:22:28 följande:

    Hoppas allt har gått bra för dig denna gång!!!


    Det gick jättebra. Tack så mycket <3

    Den 6/12 kom vår lilla Stella i v.34+1. Vi var på neo i 8 dagar så hon fick sola mot gulsot och ligga på värmesäng tills vikten började gång rätt håll. Vi hade fått åka hem tidigare men jag blev dålig efter k.snitt så vistelsen blev längre pga mig.
  • Mon 20 Jan 2020 21:11
    #13
    Lillflickan skrev 2020-01-20 19:45:45 följande:

    Vad härligt att höra att det gått bra för er till slut Ebo. Ni har haft en hård resa. Njut av det lilla miraklet!


    Tack så jättemycket <3
Svar på tråden Missfall pga infektion v.22