• Anonym (Trådstartare)

Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?

Varför är det så? Jag har hört många kvinnor som jag träffat säga och sett många kvinnor skriva här att de inte ens skulle kunna gå till affären i mjukisbyxor och att det är fult mm.

Många män däremot har sagt att de älskar att se kvinnor i mjukisbyxor och att det är sexigt och att de hellre föredrar mjukisbyxor än jeans på kvinnor..

• Svar på tråden Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?
  • Anonym (Ylva)

Det är kanske helt enkelt så att en kvinna i mjukisbyxor uppfattas som relativt avklädd. Just det faktum att män gillar att titta på kvinnor i mjukisbyxor kan vara ett skäl för kvinnor att inte vilja använda dem offentligt.

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-07-19 20:53:38 följande:

Det är kanske helt enkelt så att en kvinna i mjukisbyxor uppfattas som relativt avklädd. Just det faktum att män gillar att titta på kvinnor i mjukisbyxor kan vara ett skäl för kvinnor att inte vilja använda dem offentligt.

Varför skulle mjukisbyxor uppfattas som relativt avklätt? Det är byxor precis som jeans är.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2019-07-19 20:54:38 följande:
    Varför skulle mjukisbyxor uppfattas som relativt avklätt? Det är byxor precis som jeans är.

Att två plagg båda betecknas som byxor betyder inte att de har exakt samma egenskaper, eller hur? Det är inte bara hur mycket hud de täcker som spelar roll utan även hur mycket naturliga former de avslöjar.
  • Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-07-19 21:06:19 följande:

Att två plagg båda betecknas som byxor betyder inte att de har exakt samma egenskaper, eller hur? Det är inte bara hur mycket hud de täcker som spelar roll utan även hur mycket naturliga former de avslöjar.

Jag tycker inte att formerna syns mer när man har mjukisbyxor, snarare tvärtom. Och enligt kvinnorna som avskyr mjukisar så syns inte formerna lika bra i mjukisar.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2019-07-19 21:11:02 följande:
    Jag tycker inte att formerna syns mer när man har mjukisbyxor, snarare tvärtom.

Så du håller inte med de män som anser att mjukisbyxor är sexigt? Eller är det något annat med dem som gör kvinnor attraktiva att se på?
  • Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-07-19 21:15:10 följande:

Så du håller inte med de män som anser att mjukisbyxor är sexigt? Eller är det något annat med dem som gör kvinnor attraktiva att se på?

Jag har inga åsikter om mjukisbyxor, tycker det är helt okej att ha på sig i stan exempelvis. Men tycker att det är intressant hur många kvinnor kan vara emot mjukisbyxor för fult är det inte.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-07-19 20:53:38 följande:

Avklätt skulle jag inte vilja påstå, de döljer det mesta, även formerna. Men har kvinnan en dallrande bak syns det väldigt tydligt i mjukisbyxor.
  • Anonym (Sara)

På vilket sätt har de olika åsikter? Det ena gäller ju hur man själv vill klä sig och det andra vad man tycker är snyggt /sexigtpå andra.

Många män lär ju tycka att det ä sexigt med kvinnor i underkläder, det innebör ju inte att kvinnor generellt vill gå till mataffären i underkläder.

• Anonym (Mjukis)
    Anonym (Sara) skrev 2019-07-19 22:20:11 följande:

På vilket sätt har de olika åsikter? Det ena gäller ju hur man själv vill klä sig och det andra vad man tycker är snyggt /sexigtpå andra.

Det skulle väl kunna vara att  fler tjejer än killar har mjukisbyxor utomhus?
  • Anonym (Floppy)

Om jag ska svara för mig själv (är kvinna) så är anledningen till att jag ogillar mjukisar i offentlig miljö att de är så intima, avslöjande. Man ser paketet på män och rumpan lite väl tydligt. Ibland även muffen på tjejer. Det är något jag tycker hör till hemmasfären.

Mjukisar som lyckas dölja kuk mm har jag inget emot. Men jag kan inte minnas att jag någonsin sett ett par sådana.

Svar på tråden Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?