• Enigma84

    Han vet inte längre om han vill ha barn om fyra år

    Min sambo är 25 och jag är 35. Vi har varit  tillsammans i fyra år nu och har genom hela relationen varit överens om att vi ska bilda familj när jag börjar närma mig 40 så att vi båda har hunnit komma en  bit in i våra karriärer. Han kommer då att vara runt 30. För att detta skulle kunna bli möjligt så har jag valt att frysa in mina ägg  vilket möjliggör att jag kan bli förälder senare i livet. Vår relation är väldigt stark och jag känner  mig väldigt älskad av honom. Men helt plötsligt från ingen stanns så säger han at han inte vet om han är redo för barn om fyra år och att det därför är upp till mig att antingen chansa och vänta och se eller att göra slut.

    För mig kommer det här från ingen stanns och jag vet inte ens hur jag ska reagera. Jag har inga barn sen tidigar eoch vill bli förälder i framtiden men detta gör att han rycker bort mattan för mig. Nu funderar jag på att komma bort ett tag och jobba utomlands något år för att få distans till allt detta. Göra slut nu känns inte som ett alternativ men ett år  utomlands kommer att ge mig nödvändig distans till det hela.

    Tacksam  för råd eller funderingar, Känner mig väldigt förvirrad just nu.

  • Svar på tråden Han vet inte längre om han vill ha barn om fyra år
  • Meriall

    Omöjligt att veta om man är redo om 4 år.

    Omöjligt att någonsin vara "redo".

    Men varför har han börjat tänka annorlunda? Något ligger ju bakom. Ni behöver prata om varför han ändrat sig.

  • världenslängstabebisinköpslista

    Hej! 
    Håller med ovanstående, ni är ett par och då måste man prata om allt och detta verkar ju vara enormt stort för dig och honom fast på ett annat sätt. 


    Jag förstår om han inte är redo eller vet om han blir redo senare heller men det var lite dumt att han gav dig förhoppningarna. Det betyder inte att det inte sker i framtiden, men ska du verkligen behöva välja bort något som inte är för givet? Att få ett barn liksom? Där får du tänka lite på, vad som är viktigast för dig. Att han inte vet eller är osäker, behöver inte betyda att han inte har riktig kärlek för dig. Så tänk inte det allra negativaste. Däremot märker jag i slutet av ditt meddelande, något som jag själv känt sedan mitt senaste förhållande, att det känns som han rycker undan mattan för dig. Bara det är en känsla du bör bejaka. Tryck inte undan något som du vet finns där i dina känslor. 


    Jag var ihop med någon i över 1 år. I relationerna kände jag att jag var redo för barn inom snar framtid. Jag ville verkligen ha barn med just honom. Men det var mycket i vår relation där falska förhoppningar angavs och varför ska man veta vad man vill men inte gå för det, för en relation som exempelvis? 

    Kärlek är underbart. Men är det verkligen rätt person, den där "rätta"... då ska man inte känna som du gör just nu. 

    Styrkekram :) 
    Ps: Tänk in dig i hans känslor, låt han berätta sitt perspektiv. Fundera på vad du känner och vad som är viktigt för dig och sedan får ni utgå från det. Du bör inte försvinna ur tomma intet, det är inte rättvist och väldigt elakt om jag får säga det. 


    Bättre att vara ärlig mot sig själv och varandra! 

Svar på tråden Han vet inte längre om han vill ha barn om fyra år