• Anonym (Tjock)

Varför har många tjocka så tighta kläder?

Jag är tjock. Varit i många år. Försöker klä mig utifrån min kropp. Undvika tält och storblommiga klänningar, har lite figurnära om det går. MEN, jag har aldrig helt tighta åtsittande plagg. Sånt som slickar sig längs bilringarna. Går inte i kort shorts, linnen, bar mage osv. Allt sånt som är fult på tjocka eftersom de framhäver de sämsta sidorna på kroppen. De flesta rekommenderas väl klä sig utifrån sin kropp ändå.

Blir så förvånad när man på stan, på nöjesparker osv ser tjocka - yngre som äldre - i just den här typen av kläder. En sak hemma, då tar man väl vad som är bekvämast, men ute bland folk där de flesta klär sig i lite mer ?vanliga kläder?. Tittar sig vissa inte i spegeln innan de går ut? Eller har de fullständigt slutat bry sig om hur de uppfattas?

• Svar på tråden Varför har många tjocka så tighta kläder?
  • Anonym (Fet)

Tänkter ofta på det. Men vet det tusan om jag klär mig rätt, det händer att jag har linne med en öppen tröja nån enstaka gång men tänker konstant på hur fet jag ser ut. Oftast har jag tajta jeans och lösare top.

• Anonym (Ähh)

Ähh, tramsigt! Varför bry sig om vad andra människor har på sig?

Folk som bryr sig om sådant har inget liv i mitt tycke! Skaffa en hobby! Och nej, jag är inte tjock själv utan snarare en träningsfreak, men jag har bättre saker för mig än att glo på andra dagarna i ända!

• Praktisk58

Men vem tittar inte lite extra på en dallrande rumpa och ett par gungande bröst

• Anonym (Fet)

För att det ser äckligt ut?

• cosinus

Många, oavsett kroppsform, har rätt taskig känsla för vad som passar deras kropp.

För många verkar det som för tillfället är inne hamna på kroppen utan reflektioner om det passar eller inte.

Jag är rätt smal med lite pojkig rak musklig kroppsform och det finns mängder med kläder som sitter för taskigt på mig. Har t ex väldigt rak midja så allt som bygger på att framhäva en timglasfigur går bort, det är för stort över brösten och så ser jag ut som en stoppad korv runt midjan. Finns inte det plaggen vill framhäva blir det liksom svårt :)

• Bjära

Jag har aldrig fattat varför folk som är tjocka, förväntas svetta skiten ur sig av en del genom att undvika shorts och linne eller badkläder för den delen under högsommarvärmen. 

Är det inte lättare att du köper dig ett par snygga skor och går och stirrar på dom istället?

• Anonym (Tjock)
    Bjära skrev 2019-07-19 23:28:33 följande:

Jag har aldrig fattat varför folk som är tjocka, förväntas svetta skiten ur sig av en del genom att undvika shorts och linne eller badkläder för den delen under högsommarvärmen. 

Är det inte lättare att du köper dig ett par snygga skor och går och stirrar på dom istället?

Grejen är ju att man inte måste gå halvnaken. Man kan ha shorts till knäna istället för megakorta a la tonåring. Och lite ärm istället för ärmlöst. Baddräkt istället för bikini.

Det är inte likhetstecken mellan jättelite kläder och svalast.
  • Anonym (Tjock)
    cosinus skrev 2019-07-19 23:14:36 följande:

Många, oavsett kroppsform, har rätt taskig känsla för vad som passar deras kropp.

För många verkar det som för tillfället är inne hamna på kroppen utan reflektioner om det passar eller inte.

Jag är rätt smal med lite pojkig rak musklig kroppsform och det finns mängder med kläder som sitter för taskigt på mig. Har t ex väldigt rak midja så allt som bygger på att framhäva en timglasfigur går bort, det är för stort över brösten och så ser jag ut som en stoppad korv runt midjan. Finns inte det plaggen vill framhäva blir det liksom svårt :)

Precis så! Folk klär sig inte efter sin kropp!

Dock är ett problem att vissa moden slår igenom så hårt och gör det svårt att hitta annat. Överdelar med ärm som ändå inte är tält är jättesvårt att hitta tex. Jag måste handla på nätet för att hitta det. På Cellbes framför allt. Men blir tyvärr mer mönstrat än vad jag vill ha då.

Hade för övrigt trott att allt passar på en smal...
  • Bjära
    Anonym (Tjock) skrev 2019-07-19 23:33:31 följande:
    Grejen är ju att man inte måste gå halvnaken. Man kan ha shorts till knäna istället för megakorta a la tonåring. Och lite ärm istället för ärmlöst. Baddräkt istället för bikini.

Det är inte likhetstecken mellan jättelite kläder och svalast.
    Varför ska någon ha bikini på sig? Eller toppar utan ärm? Någon finns det ju alltid som stör sig på det. 

Och jo, linnen är väldigt mycket svalare än toppar med lite ärm, det är dessutom inte lite lustigt att du vill klä tjocka i en skärning som inte passar deras kroppsform, utan faktiskt får armarna att de tjockare ut när du hela tiden gnäller om att man ska klä sig efter sin kropp. Det får ju en att undra om du verkligen är ett modeorakel. 
Svar på tråden Varför har många tjocka så tighta kläder?