• Kotteskrutt

    Blödning efter plus

    Hej på er!

    Skulle behöva lite hjälp då jag blir tokig av allt grubblande.. Det är så att jag hade en hormonspiral sedan april, tog ut den för 2 dagar sen (själv). Kände alltid av spiralen och den kunde göra väldigt ont, fick konstiga symptom och tänkte att jag skulle ta ett gravtest för säkerhets skull. Det blev ett svagt plus och jag har tagit flera test efter det varav alla visar svagt plus. Tog direkt ut spiralen, den var superlätt att ta ut, kändes som den satt för långt ner och inte riktigt rätt.

    Efter uttag av spiralen började jag blöda, som mens, och jag har blött till och från i  ca 3 dagar, mest när jag varit på toa. Undrar nu om om uttaget av spiralen kan ha orsakat ett missfall? Jag är i ett fast förhållande och om det visar sig att jag är gravid kommer vi behålla barnet även om det inte var planerat, därför är jag lite orolig.

    Har konstant huvudvärk, känner mig trött och hängig, molande värk i nedre delen av magen, känner ett sug inåt i magen då och då, bubblig, smårapar (vilket jag aldrig haft problem med förr), lös i magen till och från samt lite stickningar både i mage och i brösten. Jag har inte varit gravid tidigare så vet inte hur det brukar kännas, detta gör mig galen. Jag har varit i kontakt med kvinnokliniken som vill att jag avvaktar och tar ett nytt test om ca en vecka. Denna väntan är dock såå jobbig så jag undrar om nån här har liknande erfarenheter?

    OBS: Vet att det är näst intill omöjligt att bli gravid med hormonspiral men som sagt, tror inte den satt som den skulle. Har även ingen koll på när jag ska ha mens och inte då jag ätit både p-piller, haft p-stav och spiral i 5 år vilket har sabbat min cykel.

  • Svar på tråden Blödning efter plus
  • Bajkal

    Hmm... det känns ganska rimligt att uttaget kan orsaka ett tidigt missfall. Den måste ju ut genom hela livmodertappen, skrapar i lite här och där på vägen.. :(

    Men jag är inte säker! Du får testa igen med stickor!

    Vad använde du för test sist?

  • Kotteskrutt

    Jag använde rfsu:s egna och apotekets. Hört att rfsu:s egna kan ge mycket spökstreck men ser lika dant ut på apotekets så har lite hopp iallafall. Känner fortfarande alla gravidsymptom och har nu slutat blöda så förhoppningsvis finns den lille kvar där inne ??

  • Glitterpinnar

    Blev gravid med spiral och fick ta ut den på gyn. Då sa läkaren att det var minst 50% risk för att få missfall efter uttaget. Så det är bara att avvakta och se, hoppas allt går bra!!

  • lillainna
    Kotteskrutt skrev 2019-07-22 15:08:22 följande:

    Pojkvännen och jag har bestämt att köpa ett clear blue digitalt nu. Blir galen av att inte veta..


    Det tycker jag låter som en bra idé, då får ni svart på vitt hur det ligger till.
Svar på tråden Blödning efter plus