• Roxwell

    Hur länge fick ni försöka

    Längtar enormt efter barn och jag & sambon pratar om att sluta med p-piller sommar 2020. Då vill man ju såklart att det ska säga pamgbom och plussa direkt men hör så ofta nu att många får kämpa i flera år... Hur lång tid tog det för er när ni bestämde er att försöka bli gravida? (Är 28 år)

  • Svar på tråden Hur länge fick ni försöka
  • Delilah2001

    Det är väldigt individuellt, som du säkert vet.

    För mig har det tagit 0-7 månader, 8 graviditeter. Sista gången var jag 38 år, det tog 3 månader från det att vi började försöka.

  • Erla

    För oss tog det 1,5 år att bli gravida, men 2,5 innan det blev en graviditet som resulterade i ett barn. Normalt kan det ta upp till ett år att bli gravid om man försöker aktivt. Hag du oregelbundna cykler, som är längre än standard kan det ta lite längre så jag brukar säga att upp till och med 10 äl. Per 12 cykler så är det vanligt att 1-2 inte har någon äl.

  • Ebo88

    1a var oplanerad. Vi miste honom i v.25 pga för tidig födsel.

    Andra tog sig på en gång men henne miste vi också i v.25 pga infektion, hon somnade in i magen.

    Nu är vi gravida igen och det tog sig på första försöket så nu hoppas vi få komma hem med ett barn. Så vi verkar ha väldigt lätt till att bli gravida men tyvärr har hu haft enorm otur under bägge graviditeterna.

    De flesta av mina vänner har försökt mellan 5-7 månader.

  • leha87

    Med första tog det sig direkt. Med andra tog det ca 3 månader. Gick på p-piller i många år innan det. Så det är olika. Bäst att ställa in sig ändå på att det kan ta ett månader så blir man inte lika besviken :)

  • Otit

    9 månader med första barnet. Andra barnet blev till utan att vi försökte. Fick en mens efter förlossningen sedan var jag gravid med nummer 2.

  • Jw83

    Över 30 med första barnet. Båda barnen blev till vid respektive första oskyddade samlag.

  • fanola

    För oss tog de 5 år och under tiden var de en massa inseminationer å liknande. Men tillslut vart de IVF.. Lycka till!

  • Anonym3323

    1:a försöket två gånger (använde digitala ÄL-test för att säkra upp) Lycka till!

Svar på tråden Hur länge fick ni försöka